نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حمله به فردی برای به دست آوردن مقام یا بردن آبرو گناه است برای همین توصیه شده‌است هر کاری را با نام خدا آغاز کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۶۲۷۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین قریشی در جلسه اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی که در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و فضیلت ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) اظهار کرد: تسبیحات حضرت فاطمه(س) از یادگارهای ایشان که براساس روایات مداومت بر آن موجب رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی دعای مکارم‌الاخلاق را بنا به گفته بسیاری از علما از اصیل‌ترین مباحث اخلاقی دانست و افزود: حضرت سجاد(ع) در فراز ۱۲ این دعا می‌فرماید: انسان باید در تمام حالات حمله به دشمن خدا را در نظر بگیرد و حمله به دشمن فقط در راه خدا جایز است و حمله به فردی برای به دست آوردن مقام یا بردن آبرو گناه است برای همین توصیه شده است هر کاری را با نام خدا آغاز کنیم.

امام جمعه ارومیه گفت: کسانی که مدیر می‌شوند باید بدانند که آمده‌اند خدمت کنند و وظیفه خود را انجام دهند نه اینکه برای حفظ آن میز و پست؛ هر کاری انجام دهند، این شایسته مدیران مؤمن نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه انسان باید در تمام مراحل زندگی از خداوند طلب کمک و یاری کند، اظهار کرد: برخلاف گفته وهابی‌ها استعانت به امامان(ع) چون باور داریم نیرو و قدرت آن بزرگوارن از سوی خداوند است شرک نیست، اگر امامان را مستقل از خدا بدانیم، کفر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی استعانت را توکل به خدا و مؤثر دانستن او در زندگی دانست و ادامه داد: دو نوع شرک در اسلام وجود دارد یکی شرک جلی یا آشکار که همان شریک قرار دادن برای خدا و دیگری شرک خفی یا پنهان که اعتماد انسان به مادیات و مقام بیشتر از خدا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: آنهایی که همیشه به خدا متکی هستند هیچ‌گاه خوار و دلیل نمی‌شوند و خداوند نیز فقط در مورد خودش و پدر و مادر اجازه تعظیم به انسان داده‌است تا جایی که به بوسیدن پای مادر نیز امامان (ع) توصیه کردند.

وی ادامه داد: بنابر فرموده امام سجاد در دعای مکارم الخلاق، انسان بهتر است به جای صرف کردن زبانش در راه غیبت کردن و زخم زبان زدن به دیگران، آن را در راه حمد و ثنای الهی عادت دهد.

امام جمعه ارومیه یکی از مشکلات اساسی کشور را حسد دانست و گفت: حسد شیطان را که شش‌هزار سال عبادت کرده‌بود، زمین‌گیر کرد، پس حسد انسان را بدبخت و بیچاره می‌کند و باید بدانیم که باید اعمال ما با فکر باشد و نمازمان با خلوص و فکر باشد که ثوابش نزد خداوند بیشتر است.

ارسال نظرات