آزمون پنجمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان کردستان با حضور 8 هزار و 100 نفر از شرکت کنندگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۶۲۰۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری  بسیج از کردستان، آزمون پنجمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان کردستان امسال با همراهی معاونت تعلیم و تربیت سپاه بیت المقدس کردستان و اداره کل اوقاف استان در سراسر استان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در مراسم بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم که صبح امروز در مسجد جامع سنندج برگزار شد اظهار کرد:  فراگيري قرآن كريم و انس با آیات نوراني آن یکی از مهم‌ترين ضرورت‌هاي فرهنگي جامعه اسلامي است که باید برای گسترش آن برنامه‌ریزی کرد.


وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت اجرای تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای تربیت حفاظ قرآنی و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به «قطب فرهنگی» طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم را با هدف تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن در فرآیندی چهار ساله از سال ۱۳۹۱ آغاز کرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: این دوره از مسابقات قرآنی بزرگترین مانور و رویداد قرآنی استان کردستان در چند سال اخیر بوده است.

 

حجت الاسلام نوروزی اعلام کرد: این دوره از مسابقات قرآنی در ۱۱ رشته حفظ جزء ۳۰، جزء یک و ۳۰، یک و دو و ۳۰، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل، و در حفظ موضوعی قرآن در سه رشته حفظ ۱۲۰ موضوعی، ۱۵۰ موضوعی و ۳۰۰ موضوعی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به شرکت هشت هزار نفر در مسابقات طرح ملی حفاظ قرآنی در کل استان کردستان افزود: ۴۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان زندانیان حافظ قرآن استان کردستان هستند.

 

 



 
ارسال نظرات