در مجموع با راه‌اندازی کارگاه‌های قالیبافی در حال حاضر بیش از ۲۲۲ دار قالی فعال هستند که بیش از ۶۰۰ نفر را در کل استان مشغول به‌کارشده اند و ان شاالله در سال ۹۶ نسبت به افزایش دار قالی اقدام خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۶۱۸۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
به گزارش" خبرگزاری بسیج در کرمان "  مهدی تویسرکانی، مدیر پروژه فرش صحن حضرت زهرا(سلام الله علیها) از راه اندازی کارگاه قالی‌بافی ویژه ستاد بازسازی عتبات در کوهبنان خبر داد و گفت: در ایام دهه مبارک فجر امسال، این کارگاه‌ در دهستان جور شهرستان کوهبنان راه‌اندازی شد.

 

 

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این کارگاه حدود ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم مشغول به‌کار هستند؛ خاطرنشان کرد: در بهمن ماه سال ۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهور، کارگاه تولید فرش عتبات عالیات استان کرمان برای صحن مطهر حضرت زهرا(سلام الله علیها) در محل شرکت فرش کرمان افتتاح شد.
 

 

تویسرکانی ادامه داد: در مجموع با راه‌اندازی کارگاه‌های قالیبافی در حال حاضر بیش از ۲۲۲ دار قالی در کل استان فعال و بیش از ۶۰۰ نفر در این زمینه مشغول به کار هستند که در واقع نوعی کمک به اشتغال زایی استان است.

 

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و استاندار کرمان امضا شده تا ۳۰ هزار متر مربع از فرش مورد نیاز این صحن در استان کرمان تولید شود؛ افزود: در همین راستا نسبت به راه‌اندازی کارگاه‌های فرش دستباف ویژه صحن مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها نجف اشرف، در شهرهای کرمان، رفسنجان، گلباف و راور  اقدام شد.

 

 

مدیر پروژه فرش صحن حضرت زهرا(سلام الله علیها)نجف اشرف اظهار داشت: در مجموع با راه‌اندازی کارگاه‌های قالیبافی در حال حاضر بیش از ۲۲۲ دار قالی فعال هستند که بیش از ۶۰۰ نفر را در کل استان مشغول به‌کارشده اند و ان شاالله در سال ۹۶ نسبت به افزایش دار قالی اقدام خواهد شد.




روابط عمومی ستادبازسازی عتبات عالیات استان

ارسال نظرات