بهترین روش یادگیری آن است که در عمل پدیده‌ها را به بچه‌ها نشان دهیم این کار نوآوری، فناوری، ابتکارات جدید و حل مشکلات جامعه را به‌دنبال دارد زیرا بچه‌ها با دیدن مشکلات جامعه خود راه حل ارائه می‌دهند و آن را به فناوری تبدیل می‌کنند که این کار نوعی شغل‌آفرینی و حرفه‌آفرینی است و این چیزی است که به‌دنبال آن هستم.
کد خبر: ۸۸۲۶۱۴۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دبیر کانون نورو فیزیک ایران با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 13 دانشگاه شرکت و بیش از 52 تیم حضور یافتند، تصریح کرد: 80 دست‌ساخت که چند دست ساخت به شکل ویژه که سطح آنها از سطح مسابقات خیلی بالاتر بوده و عملا صنعتی شدند در این مسابقات ارائه شد، اینها کسانی بودند که در دوره‌های قبل در همین مسابقه دست‌ساخت‌ها شرکت کردند و الان وارد فاز صنعتی و فناوری شدند.

رضا خان‌بابایی در حاشیه برگزاری چهارمین دوره مسابقات دست ساخته‌های فیزیک در مصلی بابل اظهار کرد: چهارمین دوره مسابقات دست‌ساخته‌های فیزیک، امسال زیر نظر انجمن فیزیک و با همکاری معاونت ریاست جمهوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در حوزه آموزش‌های مرز محور و فناوری‌محور انجام می‌شود، افزود: امسال برای نخستین‌بار بخش دانش‌آموزی نیز به این دوره مسابقات اضافه شده است و در این بخش اطلاع‌رسانی به دانشگاه‌ها و مدارس انجام شده است.

این مسؤول مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات را تغییر نظام آموزش برشمرد و خاطرنشان کرد: باید آموزش‌ها را از سر کلاس‌ها و پا تخته‌ای خارج کنیم و علوم فیزیک، فناوری و مهندسی را به صورت عملی و قابل لمس در آوریم طوری که دانشجویان و دانش‌آموزان بتوانند بعدا براساس آنها نوآوری و چیزهای جدید بسازند و طراحی کنند، در واقع قصد داریم به اساتید و معلمان نشان دهیم که به این سبک هم می‌توان آموزش را ارائه داد تا  بعدها وارد صنعت و فناوری شوند.

خان‌بابایی یادآور شد: مهم‌ترین دست‌آورد ما این است که دانشجویان و دانش‌آموزان به سمت نوآوری و فناوری تشویق شوند و آثاری ارائه دهند که از نوآوری خاصی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: آثار برگزیده این دوره مسابقات برای ثبت اختراع به سازمان‌های ثبت اختراع معرفی شده و برای حمایت به معاونت فناوری ریاست جمهوری بنیاد نخبگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران معرفی می‌شوند.

دبیر کانون نورو فیزیک ایران با اشاره به اینکه امسال طرح‌های قوی به این دوره از مسابقات ارائه شد، اضافه کرد: درصدد هستیم آموزش‌هایی که به فنآوری ختم می‌شود نهادینه کنیم، در این بخش قصد داریم رایزنی با آموزش علوم و وزارت بهداشت و پزشکی داشته باشیم تا سیستم آموزشی را دگرگون کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: به‌عنوان یکی از اعضا هیأت مدیره انجمن علوم و اعصاب ایران قسمت آموزش را به‌عهده گرفتم تا بتوانیم آموزش‌ها را به صورت آموزش‌های فناوری محور نهادینه کنیم.

خان‌بابایی با اشاره به اینکه درصدد رفع آموزش سنتی و کلاسیک در نظام آموزشی کشور هستیم، یادآور شد: حدود 60 سال است که آموزش سنتی داریم یعنی آموزش پا تختی و امتحان میان ترم و پایان ترم و همین سبک را حفظ کردیم، اما این روش در دنیا عوض شده است، به‌عنوان متخصص فیزیک مغز این روش یادگیری را قبول ندارم.

وی گفت: بهترین روش یادگیری آن است که در عمل پدیده‌ها را به بچه‌ها نشان دهیم که این کار خود به خود نوآوری، فناوری، ابتکارات جدید و حل مشکلات جامعه را به‌دنبال دارد زیرا بچه‌ها با دیدن مشکلات جامعه خود راه حل ارائه می‌دهند و آن را به فناوری تبدیل می‌کنند که این کار نوعی شغل‌آفرینی و حرفه‌آفرینی است و این چیزی است که به‌دنبال آن هستم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها