مدیر کل کتابخانه های مازندران:

کتاب بر خلاف فضای مجازی موجب آرامش مغز می شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه هر کسی به فضای مجازی ورود پیدا کند بعد از چند ساعت هنگام خروج خسته است اما هیچ‌کسی با خواندن کتاب خسته نمی‌شود، ادامه داد: فضای مجازی مغز انسان را خسته می‌کند اما کتاب آرامش می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۲۶۱۲۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه بهتر است در حاشیه این نمایشگاه کلاس‌های آموزشی برای خبرنگاران برگزار شود، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مسؤولان روابط عمومی ادارات با خبرنگاران نشست‌هایی داشته باشند و اهمیت کار باید در راستای تعامل بیان شود و خبرنگاران باید انتظارات خود را به مدیران بیان کنند.
 
آرزو ولی‌پور با حضور در نمایشگاه مطبوعات استان، اظهار کرد: تبلیغات محیطی درباره برگزاری نمایشگاه مطبوعات به خوبی انجام نشده است و مردم در جریان برگزاری این نمایشگاه نیستند.

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه باید خبرهای مردمی منتشر شود، افزود: مشکلات مردم در کنار گزارش عملکرد مدیران بیان شود.

ولی‌پور در خصوص وضعیت کتابخانه مرکزی ساری، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به مازندران وعده داد این نمایشگاه سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب استان طی هفته گذشته و ارزیابی وی به عنوان مدیرکل کتابخانه های استان از این نمایشگاه ادامه داد: فضای نمایشگاه کتاب برای سال جاری تغییر کرده و استقبال در روزهای نخست نسبت به سال گذشته کم رنگ شده بود اما در روز آخر استقبال مردم از نمایشگاه مناسب بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه کتاب‌های خوبی در نمایشگاه وجود داشت و مردم می‌توانستند از آنها بهتر بهره‌برداری کنند، تصریح کرد: نمایشگاه کتاب مازندران ظرفیت خوبی دارد و باید  نمایشگاه‌های بزرگ‌تر و مجهزتر در اختیار داشته باشد و کتاب‌ها بهتر و راحت‌تر در اخیار مردم قرار گیرد.

ولی‌پور گفت: در نمایشگاه کتاب مازندران ناشران خارجی حضور داشتند که باید مترجم در آن غرفه حضور داشت و کتاب‌ها و محصولات را به مردم معرفی کنند.

وی در بارهاینکه فضای مجازی تا چه اندازه می‌تواند در کتابخوانی مردم تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: همه کشورها با فضای مجازی روبه‌رو هستند و تنها ایران نیست اما باید مدیریت شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه هر کسی به فضای مجازی ورود پیدا کند بعد از چند ساعت هنگام خروج خسته است اما هیچ‌کسی با خواندن کتاب خسته نمی‌شود، ادامه داد: فضای مجازی مغز انسان را خسته می‌کند اما کتاب آرامش می‌دهد.

ولی‌پور با بیان اینکه فضای مجازی حتی در کوتاه مدت در برخی افراد تأثیر منفی گذارد اما کتاب هیچ‌وقت مهجور نمی‌شود چون کتاب اصل ما است و همه ما در هر زمانی به کتاب نیاز داریم و به آن مراجعه می‌کنیم، اضافه کرد: کتاب و فضای مجازی رقیب یکدیگر نیستند و فضای مجازی هیچ‌گاه توانایی رقابت با کتاب را ندارد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی حریف کتاب نمی‌شود و در واقع کتاب حریف می‌طلبد، افزود: هوچی‌گری در فضای مجازی زیاد اما در کتاب چنین چیزی وجود ندارد و همه چیز مستند است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار