برگزاری دوره تخصصی آموزش PLC-S7 در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق شاهرود

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق به منظور آموزش پرسنل ماهر در زمینه کنترل‌های منطقی برنامه‌پذیر تاکنون دوره‌های مختلفی برای کارکنان خود برگزار کرده است.
کد خبر: ۸۸۲۶۱۰۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ مهدی سربرزگر اردکانی کارشناس آموزش شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق گفت: در همین راستا و مطابق جدول زمانبندی، دوره تخصصی آموزش PLC-S7 توسط این واحد برنامه ریزی و با حضور مهندس بی‌باک تدریس گردید.

مهدی سربرزگر اردکانی با اشاره به رشد قابل توجه سیستم‌های کنترل هوشمند در کشور و افزایش تقاضای نگهداری، راهبری و تعمیرات به ضرورت برگزاری این دوره آموزشی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: 12 نفر از همکاران تعمیرات ابزار دقیق و کنترل منطقه شمال‌شرق طی پنج روز این کلاس آموزشی را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با معرفي plc هاي s7 ، نرم افزار step 7 نصب و چگونگي نوشتن برنامه، نصب نرم افزار و نحوه شناسايي آن ( PPI و MPI)، معرفي زير برنامه‌ها، انواع حافظه‌ها، انواع دستور العمل‌ها، بلوك‌ها، متغييرها، سيستم اعداد، نحوه ايجاد بلاك‌ها، برنامه نويسي تايمرها، كانترها، مقايسه‌گرها، آشنايي با دستورات برنامه نويسي، انتقال برنامه، دستورات لبه و ... Download (ذخیره سازی) و(به روز رسانی) Upload كردن برنامه و شرايط عملكرد آن و... آشنا شدند.

سربرزگر اردکانی وی ادامه داد: PLC-S7 به عنوان یکی از پرکاربردترین PLCهای موجود در صنایع کشور شناخته می شود از این رو فراگیری کار با این PLCها و نحوه برنامه ریزی آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

کارشناس آموزش منطقه شمال‌شرق تاکید کرد: در این دوره، نکات پیشرفته‌تر کار با PLC-S7 از قبیل پردازش سیگنال‌های آنالوگ، برنامه نویسی ساختار یافته با استفاده ازFC، FB و DB بررسی ‌شده و همچنین نحوه کار با انواع OBها در این دوره آموزش داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار