رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: شناخت هدف و آرمان شهدای دانشجو و ترویج شعائر اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی وظیفه امروزی هر یک از ما است.
کد خبر: ۸۸۲۶۰۶۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر جواد جواهری در یادوراه شهدای دانشجو دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین که با حضور دانشجویان،مسئولین شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت خمین برگزارشد با اشاره به مقام و جایگاه والای شهدا گفت: سخن گفتن از شهدا سخت و بحث سنگینی است؛ بنابر فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند؛ «از هر قطره خون شهدا، انسانهای مبارز و مصمم تری بوجود می آید» امروز به فضل همه شهدا ملت و کشور ما سربلند و آبرومند است .

وی افزود: این کلام امام (ره) در زمان خود ایشان و در حال حاضر هم صادق است و تا همیشه تاریخ مصداق خواهد داشت که آبرو، عزت و قدرت جمهوری اسلامی به برکت جانفشانی و فداکاری شهدا است.

رئیس دانشکده علوم پشکی شهرستان خمین در ادامه بیان کرد: نباید اجازه داد که غبار فراموشی خاطرات شهدا را فرا بگیرد و با برگزاری یادواره شهدا می توان یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشت و نسل سوم و چهارم انقلاب را با ایثارگری و فداکاری شهدای در را ه خدا، انقلاب و اسلام آشنا کرد.

جواهری در پایان به گزیده‌ای از پیام شهدا به دانشجویان و نسل امروز اشاره و خاطرنشان کرد: پیروی تمام و جامع از امام (ره) و ولایت فقیه و تقید کامل به انجام فرایض الهی و دینی ازجمله نماز و روزه، اصول و فروع دین، عدالت محور و حقیقت جو بودن از ویژگی‌ها و پیام شهدا است.

وی همچنین جلوگیری از ظلم، خوشرویی، صمیمیت و تواضع داشتن، عدم وابستگی به دنیا و تعلقات دنیوی و سیر سلوک معنوی داشتن را از دیگر ویژگی‌ها شهدا دانست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی افزود: علم جویی و دانش پژوهی که شاخصه آن شهدای دانشجو است، همچنین داشتن ظاهر آراسته، متانت، حجب و حیا، احترام به بزرگترها به ویژه والدین، حضور در صحنه های سیاسی و اجتماعی، کمک به مستمندان و رسیدگی به امور فقرا از دیگر ویژگی ها و پیام های شهداست و این ویژگی ها نمونه های عینی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات