خبرهای داغ:
مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان عنوان کرد
مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان گفت: اجرای سبک زندگی اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآنی و دینی سبب کاهش ناهنجاری‌ها و مشکلات اخلاقی در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۶۰۶۰
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

اکبر کاوسی‌امید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده در مدارس ناحیه یک همدان اظهار داشت: آموزش خانواده با مباحث مهم فرهنگی، اجتماعی و دینی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم و تاثیرگذار این کانون در راستای ایجاد خانواده سالم و تربیت صحیح است.

وی با بیان اینکه وجود ارتباط موثر و برنامه‌های هماهنگ بین نهاد خانه و مدرسه باعث رشد و تعالی دانش‌آموز می‌شود، افزود: هدف کارگاه‌های آموزش خانواده آگاه ساختن اولیا نسبت به مسائل تربیتی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است تا به این وسیله پیوندهای اخلاقی و انسانی بین اولیای دانش آموزان و مربیان مدارس ایجاد شود تا با اثرگذاری مثبت تربیت صحیح فرزندان تقویت شود.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با بیان اینکه تعامل اولیای دانش‌آموزان با مدراس در راستای تربیت صحیح امری اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: زمانی این تعامل اثربخش‌تر خواهد بود که اولیاء نسبت به چالش‌ها و آسیب‌هایی که مانع رشد و تعالی دانش‌آموز می‌شود، اطلاعات و آموزش‌های لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی علتافت تحصیلی دانش‌آموزان و افزایش رفتارهای نامتعارف در بین آنها ابراز داشت: بعد از مراجعه مدیران و معلمان دغدغه‌مند به بسیج فرهنگیان ناحیه یک و اعلام نظراتشان به این نتیجه رسیدیم که آموزش‌های رشدمدار با اساتید مشاور و با رویکرد دینی در مدارس برای دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان را در جلسات آموزش خانواده تحت آموزش داشته باشیم.

کاوسی‌امید افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده در مدارس در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و افزایش سطح توانایی و مهارت خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب است.

وی بیان داشت: اجرای سبک زندگی اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآنی و دینی سبب کاهش ناهنجاری‌ها و مشکلات اخلاقی در جامعه می‌شود.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان اضافه کرد: امروز با جنگ نرم روبرو هستیم و در این جنگ نوک پیکان دشمن به سمت خانواده‌ها و ترویج بی‌بند و باری در جامعه است و ما با این کارگاه‌ها قصد داریم با افزایش سواد رسانه‌ای، سطح فرهنگ خانواده‌ها در مواجه با رسانه‌های جدید را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی بیش از 70 جلسه کارگاه‌های آموزش خانواده در مدارس ناحیه یک برگزار کرده‌ایم، اظهار داشت: در این کارگاه‌ها از حضور دکتر مسعود قهرمانی، کارشناس پیشگیری از جرم دادگستری استان، ناصر قوامی مسئول تحلیل و بررسی ناحیه دانشجویی ، حجت السلام امیر مطهری جانشین تعلیم و تربیت و صادق نظری مسئول فرهنگی سپاه ناحیه همدان ، مجتبی قاسمی کارشناس و مشاور خانواده و علی شاه نظری از اساتید حوزه و دانشگاه برای آموزش استفاده کردیم.

کاوسی‌امید با بیان اینکه این کارگاه‌ها در مقاطع ابتدایی با استقبال خوب و اثرات مثبت همراه بود یادآور شد: در حال حاضر این کارگاه‌ها در مقاطع متوسطه اول و دوم در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات