مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های فنی استان مرکزی
مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های فنی استان مرکزی گفت: امروز کشور عزیز ایران هنوز پر از شیرمردان و شیرزنانی است که آمادگی مقابله با هر نوع توطئه و تحریم و ظلم را دارند.
کد خبر: ۸۸۲۶۰۴۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛حجت الاسلام رضا تاج آبادی مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه های فنی استان مرکزی در یادواره شهدای دانشجو دانشگاه علوم پزشکی شهرستان خمین گفت: برگزاری یادواره شهدا واجرای برنامه ها در این آیین ها به عنوان فیلم شب نیست و عین عقل و تدبیر و حقیقت است؛ امروز کشور عزیز ایران هنوز پر از شیرمردان و شیرزنانی است که آمادگی مقابله با هر نوع توطئه و تحریم و ظلم را دارند.

حجت الاسلام تاج آبادی با اشاره به آیات قرآنی که در باره شهدا بیان شده است، گفت: در آیات قرآن آمده است که کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده نیستند بلکه زنده اند؛ شهدا زنده جاویدان هستند چرا که شهدا مومن بودند و مومنان بیشتر از همه خدا را دوست دارند و چون عاشق خدا هستند حتی از عزیزترینهای خود، خانواده و فرزندانشان گذشتند و خون و جان خود را فدای انقلاب و اسلام و جهاد در راه خدا کردند.

وی افزود: عاشق، چیزی را که بیشتر دوست دارد تقدیم معشوق می کند و این مصداق در شهدا عینیت دارد و خداوند در قرآن فرمود« آن چیزی را که دوست داری تقدیم کن». کسی که مومن است شدیدترین محبت در دلش به خدا است. همه چیزش را دوست دارد اما خدارا ازهمه چیز و همه کس بیشتر دوست دارد.واین دوستی و رابطه دو طرفه است .

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های فنی استان مرکزی در ادامه بیان کرد: مومنانی که دنیا آنها را فریب داده و پای بندی آنها نسبت به ولایت کم شده و اجازه می دهند حرف ولی فقیه روی زمین بماند بدان معنا مومنانی که می بینند اما سکوت می کند نباید فراموش کنند که امام علی (ع) در وصیت نامه خود فرمودند ؛«حداقل با زبانتان جهاد کنید.»

وی تصریح کرد: در قرآن اشاره به این امر مهم شده است که اگر نسبت به ولی من و نسبت به جهاد در راه خدا پشت کنید خداوند شما را به زودی خواهد برد و قوم دیگری را جایگزین می کند.

حجت الاسلام تاج آبادی گفت: از صفات مومنین نسبت به یکدیگر تواضع و فروتنی است و مومن خود را برای مومنین ذلیل می کند و در مقابل کفار عزتمند و قدرتمند و عزیز و مدام در حال جهاد است. و از هیچ چیز ترس و حتی ملامت دیگران در دل ندارند و این تفضل الهی است که به هرکه بخواهد عطا می کند .

خاطره گویی سید علی‌اکبر ابراهیمی از جانبازان 70 درصد دفاع مقدس از دیگر برنامه های ای یادواره بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات