وی از عوامل اجرای فاسد سازی فضای فرهنگی در دوران تاریک رژیم پهلوی در سینما و تئاتر تحت عنوان "موج نو" ی سینما ...
کد خبر: ۸۸۲۶۰۱۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

خبرگزاری بسیج-سرویس سیاسی

با وجود سابقه‌ی بهمن فرمان آرا در ساخت اثار سینمایی مستهجن در عصر پهلوی رسانه رسمی دولت ضمن الگوسازی از فرمان آرا اخبار مرتبط با وی را در الویت انتشار  قرار می‌دهد.

روزنامه ی ایران در همین خصوص نوشت : نمایشگاه مجموعه نقاشى هاى هیرو شیخ الاسلامى با کیوریتورى ماهان حیدرى در گالرى ثالث با حضور بهمن فرمان آرا و کامبیز درمبخش افتتاح شد.

 
لازم به ذکر است بهمن فرمان آرا در سال 1353 با حکم مهدی بوشهری (همسر اشرف پهلوی و دلال اصلی واردات دختران فرنگی برای دربار پهلوی تحت نام"خانه فرهنگ ایران") به ریاست تولید «شرکت گسترش صنایع سینمای ایران» منصوب شد و تا سال ۱۳۵۷ در این شرکت از اصلی‌ترین حامیان موج نوی سینمای (فاسد سازی هرچه بیشتر فضای سینما) ایران بود و بسیاری از فیلمهای این طیف فکری منحرف الاخلاق را تهیه کرد.



شایان ذکر است فرمان آرا از عوامل اجرای فاسد سازی فضای فرهنگی در دوران تاریک رژیم پهلوی در سینما و تئاتر تحت عنوان "موج نو" ی سینما که با داستان‌های مبتذل هوشنگ گلشیری(شاعر و نویسنده ی فاسد، که در سرتاسر آثار او فساد اخلاقی و عقیدتی موج می‌زند) به جامعه عرضه می‌شده است. در سال ۱۳۵۶ سومین فیلم بلند خود با نام سایه‌های بلند باد را بر اساس داستان «معصوم اول» نوشته گلشیری را ساخت که با توقیف فیلم در رژیم پهلوی و جمهوری اسلامی همراه بوده است.



اخیرا سعید کنگرانی، از بازیگران دوران پیش از انقلاب و از قربانیان اصلی سینمایی دوران سیاه رژیم پهلوی و حضور فرمان آرا در سینمای طاغوت، اعترافاتی تامل برانگیز را درمورد اقدامات انجام شده توسط رئیس وقت " شرکت گسترش صنایع ایران" (فیتسی)،بهمن فرمان آرا درمورد گسترش فضای فساد اخلاقی، ساختن فیلم‌هایی با مضامین و صحنه‌های اروتیک و همچنین ایجاد محفلی در سینما-تئاتر جهت سوء استفاه از دختران کم سن وسال و بی‌بضاعت و طبقه‌ی ضعیف جامعه جهت خوش گذرانی و عیاشی درباریان رژیم پهلوی بیان داشته است.



فرمان آرا همچنین در جریان کودتای مخملین سال 1388، از حامیان اصلی این جریان آمریکائی_اسرائیلی علیه انقلاب اسلامی ایران و مدعیان دروغ تقلب در انتخابات بشمار می‌رفت.

ارسال نظرات