اشتغالزايي براي 50 نفر با راه‌اندازي 25 كارگاه پرورش قارچ به همت كارآفرين جوان رزني

يك كارآفرين برتر شهرستان رزن توانست با همت والا و كمك بسيج سازندگي 25 كارگاه توليد قارچ با اشتغالزايي 50 نفر را را‌ه‌اندازي كند.
کد خبر: ۸۸۲۵۹۲۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، داود خليلي به عنوان كارآفرين برتر بسيجي شهرستان رزن درعرصه توليدات محصولات اقتصاد مقاومتي انتخاب شد.


داود خليلي درسال 1368 در روستاي هريان از توابع شهرستان رزن به دنيا آمده و فارغ التحصيل كارشناسي ارشد رشته كشاورزي از دانشگاه تبريز است و هم اكنون در عرصه توليد قارچ فعاليت مي كند.

در پي كسب اين موفقيت بر آن شديم تا با كارآفرين جوان و برتر بسيجي شهرستان رزن گفتگويي داشته باشيم كه در ادامه مي‌خوانيد.

داود خليلي گفت: بعد از فارالتحصيلي جوياي كاربودم و به تمام ادارات و مراكز دولتي و خصوصي مراجعه كردم اما چيزي عايد بنده نشد تا اينكه متوجه شدم بسيج سازندگي در عرصه هاي توليدات محصولات كشاورزي به متقاضيان تسهيلاتي اعطا مي كند.

وي اظهار داشت : از آنجا كه رشته تحصيلي بنده كشاورزي بود با اندك تحقيقاتي ديدم، مي توانم در يك كارگاه توليد قارچ در شهرستان ايجاد كنم بنابراين به بسيج سازدگي شهرستان رزن مراجعه كردم و 300 ميليون ريال وام توليد قارچ دريافت كردم.

اين كارآفرين برتر رزني با بيان اينكه كار خود را در يك سالن 40 متري آغاز كردم، افزود : به لطف خدا توليد قارچ بسيار رونق گرفت و توانستم واحد توليدي خود را افزايش دهم.

وي بيان كرد:‌ در ادامه كار نيز كلاس‌هاي آموزشي براي جوانان و دوستان جوياي كار برگزار كردم و به آنها نيز پيشنهاد ايجاد اين كارگاه‌ها را دادم؛ آنها نيز پذيرفتند و با دريافت تسهيلات اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي كارخود را شروع كردند.

خليلي ابراز داشت: در مراحل راه‌اندازي اين كارگاه‌ها نيز در خريد تجهيزات، خريد كمپوست و ايجاد سالن‌ها و همچنين مشاوره در مراحل توليد و نظارت بر فروش محصولات آنها كمك‌رسان دوستانم بودم، كه حاصل اين تلاش‌ها ايجاد 25 كارگاه توليد قارچ در شهرستان رزن و اشتغالزايي براي حدود 50 نفر شده است.

وي با اشاره به مشكلات اين واحدها گفت:‌ بازارفروش محصولات بسيار ضعيف است و بازار شهرستان رزن نيز پاسخگوي حجم اين همه محصول نيست اگر با همين شيوه پيش برويم در آينده نه چندان دور با مشكل ورشكستي كارگاه‌ها مواجه خواهيم شد بنابراين پيشنهاد مي كنم يك تعاوني توليد كنندگان قارچ ايجاد شود تا توليد و فروش محصولات را مديريت كند و توليد كنندگان با خيالي آسوده به توليد ادامه دهند .

اين كارآفرين برتر بسيجي رزن در پايان با قدرداني از مسئولين بسيج سازندگي شهرستان رزن خاطرنشان كرد: تمام موفقيت خود و توليدكنندگان را مرهون زحمات تلاش شبانه روزي اين عزيزان مي دانم . ‌
منبع: بسیج سازندگی
ارسال نظرات