نماینده مجلس در واکنش به حذف مبحث تسخیر لانه جاسوسی از کتب درسی گفت: حذف موضوع تسخیرلانه جاسوسی از کتب درسی نشان دهنده حرکت غیر انقلابی است.
کد خبر: ۸۸۲۵۹۱۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به حذف مباحث مربوط به تسخیر لانه جاسوسی و حمله آمریکایی ها به طبس از کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم در سال تحصیلی جاری گفت: تاریخ جنایات آمریکا در حق ملت ایران مثنوی هفتاد من کاغذ است.

وی افزود: سراسر تاریخ کشور ما شاهد جنایات، تجاوزات، غارت ها، تحقیرها و دخالت های آمریکایی ها نسبت به مردم ما بوده و امروز نه تنها درجه این دشمنی ها کاهش نیافته بلکه ده ها برابر خصمانه تر عمل می کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: لازم است نسل آینده کشور با تاریخ این جنایات آشنا شوند؛ بهترین بستر معرفی این جنایات به نسل جدید کتب درسی است. مقام معظم رهبری بر آشنایی نسل جوان با جنایات آمریکا تاکید ویژه ای دارند. تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان لانه فساد امریکایی و حمله ناجوانمردانه آنها به طبس از موضوعاتی است که نسل آینده حتماً باید در جریان آن قرار بگیرد.

نقوی حسینی تصریح کرد: اخیرا شاهدیم که در حوزه تدوین کتب درسی جدید برخی از این وجوه حذف می شوند. حذف درس شهید حسین فهمیده به عنوان سمبل دانش آموز مقاوم و حذفیاتی که به تازگی اتفاق می افتد حرکت غیرقابل قبولی است.

این مقام مسئول گفت: وعده هایی هم که برخی مسئولان می دهند مبنی بر انتقال این موضوعات درسی به مقاطع بالاتر هنوز اثبات نشده و ما چیزی ندیدیم؛ این حرکت در آموزش و پرورش نشان دهنده حرکت غیر انقلابی بودن است و متاسفانه باید گفت ماهیت تدوین و تالیف کتب درسی به سمت غیر انقلابی گری است.

نقوی حسینی مطرح کرد: معلوم نیست حذف این دروس با چه هدفی انجام می شود شاید برخی فکر می کنند اگر در مقابل آمریکا کرنش نشان داده شود و کوتاه بیاییم آمریکایی ها به ما رحم می کنند در حالیکه کاملا برعکس است.


ارسال نظرات