كارآفرين عرصه اقتصاد مقاومتي با راه اندازي صنايع تبديلي در زنجان زمينه اشتغال سه نفر را به صورت مستقيم فراهم كرده است و به طور ميانگين ماهيانه شش ميليون تومان از صنايع تبديلي درآمد مي كند/بسيج سازندگي.
کد خبر: ۸۸۲۵۸۸۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسين شهبازي با بيان اينكه دانشجوي كارشناسي رشته مهندسي پزشكي هستم و 20 سال دارم ، اظهار كرد: از تابستان سالجاري دنبال كار بودم كه با سرمايه اي كه داشته ام براي خود اشتغال زايي كنم.


وي با بيان اينكه در اين راه با حمايت هاي پدرم به بسيج سازندگي مراجعه كرده و مشاوره هاي لازم را در راستاي اقتصاد مقاومتي و اشتغال زايي دريافت كرده ام، تصريح كرد: با سرمايه 50 ميليون تومان و همكاري دو نفر از دوستان اقدام به خريد دستگاه خشك كن ميوه و اسلايسر براي ورق كردن ميوه كرده ايم.

كارآفرين عرصه اقتصاد مقاومتي با اشاره به اينكه نزديك به 35 ميليون تومان براي دستگاه خشك كن و 12 و نيم ميليون تومان براي خريد اسلايسر هزينه كرده ايم، خاطرنشان كرد: مابقي اعتبار براي خريد ميوه ، گوجه و پياز ، اجاره مكان، هزينه آب و برق و گاز و غيره هزينه شده است.

شهبازي با بيان اينكه ميوه هاي مربوط به هر فصلي را مي توانيم در صنايع تبديلي خشك كرده و به بازار عرضه كنيم، تاكيد كرد: سيب و پرتقال بيشترين محصولي است كه تا به امروز در صنايع تبديلي مورد استفاده قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه پياز و گوجه فرهنگي نيز در صنايع تبديلي مورد استفاده قرار مي گيرد، گفت:ابتدا گوجه و پياز را در دستگاه خشك كرده سپس تبديل به پور پياز و گوجه مي كنيم كه در رستورانها و كارخانجات مواد غذايي مورد استفاده قرار مي گيرد.

توليد 10 كيلوگرم ميوه خشك در هر شيفت

كارآفرين عرصه اقتصاد مقاومتي با بيان اينكه با راه اندازي صنايع تبديلي زمينه اشتغال سه نفر به طور مستقيم فراهم شده است، گفت: از اينكه توانسته ام براي خود و دو نفر ديگر اشتغال زايي كنم خيلي خوشحال هستم.

شهبازي با بيان اينكه هر دستگاه به طور ميانگين در هر شيفت 10 كيلو گرم ميوه خشك توليد مي كند، تصريح كرد: هر دستگاهي سه شيفته مي تواند نزديك به 30 كيلوگرم ميوه خشك را توليد كند.

وي با اشاره به اينكه از هر 10 كيلو گرم گوجه فرنگي نزديك به يك كيلو گرم گوجه خشك توليد مي شود، افزود: از هر 7 كيلو پياز نزديك به يك كيلو پياز خشك توليد خواهد شد.

در آمد 6 ميليون توماني كارافرين زنجاني از صنايع تبديلي

كارآفرين عرصه اقتصاد مقاومتي با بيان اينكه به طور ميانگين ماهيانه 6 ميليون تومان مي توان از صنايع تبديلي فروش ميوه هاي خشك شده درآمد كرد، خاطرنشان كرد: مقدار از اين درآمد صرف اجاره مكان، پرداخت اقساط هزينه هاي آب ،برق و گاز و خريد ميوه مي شود.

شهبازي به جوانان توصيه كرد: كار سراغ كسي نمي آيد به بسيج سازندگي برويد و مشاوره هاي لازم را در راستاي اشتغال زايي و اقتصاد مقاومتي دريافت كنيد.
 
منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي ,
ارسال نظرات