رئيس سازمان بسيج سازندگي گفت:۵۸۰ ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزايي از ابتداي امسال با ايجاد ۷۰ هزار فرصت شغلي توسط بسيج سازندگي پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۸۲۵۸۷۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار نعمان غلامی؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به رویکرد بسیج سازندگی در عرصه اقتصادمقاومتی گفت: اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است از این‌رو بسیج سازندگیبرای اجرایی شدن این سیاست‌ها و لبیک گویی به منویات ولی فقیهوارد میدان شد.

وی با اشاره به تجربیات سه ساله بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی افزود: بسیج سازندگی سعی دارد با همکاری دستگاهای دولتی، مردم را در عرصه دفاع مقدس جنگ اقتصادی به میدان بیاورد تا با عشق، انگیزه، خلاقیت و رویکرد تسهیل‌گری این جبهه باز شود، بسیج سازندگی در این جبهه یاری دهنده دستگاه‌های دولتی است.

غلامی اظهار کرد: سعی داریم تا با مطالعه محصولات دارای ضایعات رادر هر شهرستانشناسایی کنیم. از آنجا که۳۰ درصد محصولات کشاورزی از بین می رود به دنبال راهی برای فرآوری این محصولات هستیم.

وی ادامه داد: باتوجه به این مسئله اولویت اصلی بسیج سازندگی صنایع تبدیلی است و با این اقدام تحول جدّی در اقتصاد کشاورزی، کاهش مهاجرت روستائیان و به تبع ممانعت از افزایش بروز آسیب‌های اجتماعی به واسطه شهرنشینی ایجاد می‌شود.

بسیج سازندگی به دنبال ایجاد زنجیره تولید تا برندسازی محصول در هر منطقه

وی با اشاره به اینکه در این طرح هر شهرستان به قطب تبدیلی تولید محصول تبدیل می‌شود، افزود: با توجه به اینکه ضایعات محصولات زراعی زیاد است ایجاد واحدهای تبدیلی ضرورت دارد که در این راستا در هر شهرستان با توجه به نوع محصول الگویی ایجاد می‌شود.

غلامی با بیان اینکه واحدهای کوچک در برابر تهدیدها مقاوم‌تر هستند، ادامه داد: بسیج سازندگی با معرفی الگوی تولید در هر شهرستان به دنبال ایجاد زنجیره تولید تا فروش و برندسازی محصول تولیدی خاص منطقه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره رفع موانع موجود در بخش تولید برای واحدهای تولیدی گفت: ضوابط و قوانین کشور کمک کننده در جهت اشتغال آفرینی نیستاما برای تسهیل قوانین با همکاری وزارت بهداشت برخی قوانین برای طرح های کوچک تسهیل می شود.

وی افزود: در سال آینده با شناسایی واحدهای تولیدی غیرمجاز، برایتسهیل شرایط دریافت مجوز اقدامات لازم را اجرایی می کنیم و با همکاری وزارت بهداشت در تسهیل ضوابط تولید، صاحبان این واحدها را برای تولید با کیفیت و بهداشتی یاری می‌رسانیم.

راه‌اندازی ۲۵هزار واحد کوچک تولیدی در کمتر از یک‌سال

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: امسال ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی برای بسیج سازندگی هدف‌گذاری شده بود که با راه‌اندازی۵۰ هزار واحد کوچک در کشور انتظار داریم این هدف محقق شود. تاکنون نیز۵۰ درصد این واحدهادر ۹ ماهه نخست سال محققشده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: از ابتدای امسال بسیج سازندگی ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار متقاضیان قرار داده است.

غلامی بیان کرد:جهت‌گیری بسیج برای سال آینده، تعامل با بانک ها به منظور کاهش نرخ تسهیلات بانکی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی است.

اعزام ۶ هزار جهادگر به مناطق محروم کشور

وی ساز و کار اصلی بسیج سازندگی را همکاری و تعامل با مردم و دستگاه‌های دولتی دانست و گفت: ۶۰۰۰ گروه جهادی در سراسر کشور در ایام مختلف به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

 منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي ,
ارسال نظرات