در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه سیمرغ بیان شد:

سپاه همچنان خار چشم دشمنان اسلام است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهای باقدرت و با اعتقاد است که امروز خار چشم دشمنان اسلام، ایران و انقلاب اسلامی است چراکه این نهاد استکبار جهانی را مانع خیر می‌بیند و در خطوط امام، رهبری و ارزش‌ها ایستاده و سینه سپر کرده است.
کد خبر: ۸۸۲۵۸۶۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، با حضور سرهنگ حسین محمدرضایی جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیمرغ برگزار شده است.

در این مراسم از زحمات سه‌ساله سرهنگ دوم پاسدار برات‌علی اسلامی تشکر و سرگرد پاسدار محمد برمر به‌عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیمرغ معرفی شده است.

برمر مدتی به عنوان جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیمرغ در شهرستان حضور داشت.

فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج سیمرغ در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای شهرستان، اظهار کرد: در طی مدت حضور خود در شهرستان سعی کرده‌ایم در حد توان و بضاعت کمک‌حال برنامه‌های شهرستانی باشیم.

برات‌علی اسلامی در پایان از مردم ولایت مدار شهرستان سیمرغ، مسؤولین، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و بسیجیان تشکر کرد.

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی امام‌جمعه سیمرغ در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، ایامی که بعد از پیامبر اکرم (ص) اسلام و مسلمین از دشمن ضربات سختی خورده بودند و مسلمانان آرزو می‌کردند که دولت کریمه‌ای با اهداف اسلامی پیدا شود که فرزندی از خمین بر خواست.

 

وی ادامه داد: خانم دباغ در خاطراتشان می‌گوید: در فرانسه اواخر شب که می‌شد صدای ضجه و گریه انسانی را می‌شنیدیم که در مناجاتش گویی مادر جوانی را ازدست‌داده و خدا می‌کند.

امام‌جمعه سیمرغ با اشاره به اینکه، آه مظلوم ریشه طاغوت با همه حمایت‌ها را خشک می‌کند، تصریح کرد: هر چه به دست آوردیم از ارتباط باخدا است.

وی افزود: همان‌گونه که دعوت انبیاء با خود مخالفت‌هایی به همراه داشت این دعوت هم با خود مخالفت‌هایی دارد که وظیفه امروز ما را سنگین می‌کند.

یوسفی با بیان اینکه وقتی همه دستگاه‌ها و تشکیلات انقلابی را ارزیابی می‌کنیم متوجه می‌شویم همه این مجموعه‌ها یک هدف‌دارند، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسامی زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.

وی ادامه داد: اگر این دید پیدا شود فرمانده و فرمان‌بر هر دو هر در یک هدف سرمست از باور و اعتقاد هستند و فرمان می‌برند.

امام‌جمعه سیمرغ با تأکید بر اینکه امروز مسؤولیت ما هم همین است، تصریح کرد: چه امروز که مسؤول هستیم و چه فردا که مسؤول نیستیم شکر می‌خواهد.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهای باقدرت و با اعتقاد است که امروز خار چشم دشمنان اسلام، ایران و انقلاب اسلامی است چراکه این نهاد استکبار جهانی را مانع خیر می‌بیند و در خطوط امام، رهبری و ارزش‌ها ایستاده و سینه سپر کرده است.

یوسفی در پایان گفت: برای همه فرماندهان و کسانی که عمر و وجودشان برای اسلام است تشکر می‌کنیم.

*‌ سپاه؛ اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

فرماندار شهرستان سیمرغ، در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: مسؤولان، مدیران و فرماندهان انتظامی و نظامی ما هیچ شأنی جز خدمت گذاری برای خود قائل نیستند که این موضوع به‌عنوان یک ارزش در جامعه مورد توجه است.

 

وی افزود: مسؤولیت در کشور ما دارایی محسوب نمی‌شود و هیچ مسؤولی نیست که مسؤولیت قبول کرده و دارایی به دست آورده باشد.

فرج‌اله یداله‌پور با بیان اینکه وقتی کسی مسؤولیت قبول می‌کند بدهکار می‌شود و باید در مقابل مردم پاسخگو باشد، تصریح کرد: چنین شرایطی در کشور وجود دارد و کسی که مسؤولیت قبول می‌کند به‌نوعی فداکاری و ازخودگذشتگی کرده است.

وی ادامه داد: قطعاً کسانی که مسؤولیت قبول می‌کنند قطعاً هدفی جزو خدمت ندارند.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهای ارزشمند و گران‌بهای انقلاب اسلامی و یادگار حضرت امام راحل است، اظهار کرد: انگیزه اصلی تأسیس و تشکیل این نهاد حفاظت و سیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: به دلیل نقش تأثیرگذار این نهاد در دفاع از دستاوردهای نظام و انقلاب حضرت امام (ره) فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور نبود» که این جمله تعارف نبوده و امام (ره) به خاطر نقش این نهاد در استمرار این نظام و انقلاب داشت این عبارت را به کاربردند.

یداله‌پور با بیان اینکه یکی از نقش‌ها سپاه در کنار سایر نیروهای مختلف امنیتی و انتظامی حفظ امنیت و آرامش است، تصریح کرد: سپاه نقش بسیار تعیین‌ کننده‌ای را در حفظ امنیت و آرامش کشور دارد.

وی ادامه داد: اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمن‌ها اقتدار سپاه است که از این بابت به خود می‌بالیم.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه نقش دیگر سپاه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که درر راستای حفظ این ارزش‌ها شهدای زیادی را تقدیم کردیم، اظهار کرد: در کنار همه رسالت‌های سنگین سپاه خدا را شاکریم که در سال‌های اخیر سپاه در عرصه عمران، سازندگی و اجرای پروژه‌های بزرگ خط‌شکن بوده و کارهای بسیار ارزشمندی را برای نظام جمهوری اسلامی انجام داده و به کمک دولتی‌ها آمده است.

وی افزود: سپاه پاسداران در مسیر سازندگی منشأ خدمات بسیار زیادی در کشور هستند.

 

یداله‌پور با تأکید بر اینکه ویژگی عمده و خوب سپاه مردمی بودن آن است، تصریح کرد: از ظرفیت‌های مردمی به‌خوبی استفاده‌شده و حفظ پشتوانه مردمی سپاه یکی از برکاتی است که سپاه برای نظام دارد.

وی ادامه داد: برکت بزرگ سپاه سازمان‌دهی نهاد مبارکی به نام بسیج است که توانست از این طریق پشتوانه مردمی نظام را برای همیشه حفظ کند و نظام را در مقابل دشمنان و توطئه‌های دشمن بیمه کند.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه موضوع موردتوجه در حوزه شهرستان تعامل سازنده همه دستگاه‌های تأثیرگذار است، اظهار کرد: حفظ وحدت به‌عنوان کلیدواژه موفقیت و انقلاب اسلامی موردتوجه مسؤولان ارشد نظام است.

وی در پایان گفت: خداوند را شاکریم در فضایی هستیم که این تعامل و وحدت به بهترین شکل ممکن بین مجموعه مدیران و تصمیم‌گیرندگان شهرستان حاکم است.

*‌ قطب نمای مسیر حرکت سپاه ولایت است

فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیمرغ در ادامه این مراسم، اظهار کرد: نخستین و بارزترین شاخصه‌ای که سپاه را متمایز از همه ارتش‌های جهان در طول تاریخ کرد شاخصه‌ای به نام ولایت‌پذیری است.

وی ادامه داد: قطب نمای مسیر حرکت سپاه ولایت فقیه است.

 

 

محمد برمر با اشاره به اینکه اگر سپاه این توفیق را دارد که در طول چهار دهه عمر انقلاب اسلامی از همه گردنه‌های سخت عبور کند مدیون همین شاخصه ولاتی پذیری است، تصریح کرد: شاخصه دومی که به سپاه کمک کرد ساختار نهادی سپاه است.

وی افزود: سپاه پاسداران مولود انقلاب است و کسی سپاه را خلق نکرد بلکه سپاه در حوادث انقلاب جوشید.

فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیمرغ با اشاره به اینکه اگر سپاه در هیچ بن‌بستی گیر نمی‌کند و همه بروکراسی‌ها ذیل حرکت‌های انقلابی در سپاه تعریف می‌شود این شاخصه انطباق‌پذیری و انعطاف‌پذیری سپاه عاملش همان حرکت نهادی است.

وی ادامه داد: این متدی است که می‌تواند الگویی برای همه تفکرات، جریانات و هم دستگا‌ه‌های جاری باشد که از همین مدل حرکتی استفاده کنند.

برمر با اشاره به اینکه شاخصه بعدی عدم سازش‌پذیری با ظلم و استکبار به سرکردگی آمریکا است، اظهار کرد: خوشحالیم که در چه سال گذشته از انقلاب در بزنگاه‌های تاریخی در مقابل آمریکا با اتکا به ظرفیت‌های بزرگ الهی و ائمه (ع) و با اتکا به پشتوانه عظیم مردمی رو به روی آمریکا بایستیم.

وی افزود: این حکایت از همان جوشش مردمی است.

فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سیمرغ با اشاره به اینکه اگر سپاه سنگر مدرسه، خانه‌های مردم، دانشگاه و اگر سپاه سنگر به نام هر جایی که باید وسط میدان باشد را رها کند قطعاً این سنگر به دست دشمن خواهد افتاد، تصریح کرد: نشانه آن این است بود که پشت‌بام خانه‌های مردم مآمن ماهواره‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: شاخصه مهمی که سپاه را از پیچ‌های تاریخ عبور داد این بود که برای حرکت انقلاب منتظر صدور دستور نشد.

برمر با بیان اینکه تفسیر سپاه پاسداران از تعامل قدری با تفسیر مرسوم جامعه متفاوت است، اظهار کرد: وقتی دو سازمان به یکدیگر دست می‌دهند برای تعامل، یعنی سازمان من هم نفع ببرد و سازمان شما هم نفع ببرد در چهارچوب یک حرکت.

وی افزود: تعامل یعنی اینکه ما همه دستگاه‌ها، تشکل‌ها و با همه ظرفیت‌های مردمی می‌نشینیم دست در دست یکدیگر می‌دهیم که به مردم نفع برسانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها