مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان: هدف از برگزاری یادواره ها بزرگداشت آرمانهای انقلاب است. آرمانهای انقلاب برسه دسته فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است. بامظاهر فساد و تباهی باید برخورد شود؛ زیرا موجب نگرانی مردم خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۸۵۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عبداله طالبی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان در یادواره شهدای پایگاه شهید محلاتی روستای ساتیان ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه(س) به شرح مختصری از فضایل بانوی دوعالم پرداخت و گفت: بزرگان مجلس دفاع مقدس را دیده اند. پایمردی و جوانمردی شهداء را در مقابل دشمن لمس کرده اند. بیش از هشتاد کشور پشت سر بعثی ها بوده اند. غرب و شرق صدام را حمایت کرده اند. اما بایدگفت: هدف از برگزاری یادواره ها بزرگداشت آرمانها و اهداف انقلاب است. آرمانهائی که شهداء بخاطر آن جان فدا کرده اند. امروز باید آرمانها و اهداف امام(ره) از تشکیل انقلاب را بازخوانی کرد. امروز گاهاً عده ای از زحمت کشان از روی ناسپاسی نادیده گرفته می شوند. سیاستمدارانی که افتخار خدمت دارند باید آرمانها را بازخوانی و نصب العین قرار داده و بفهمند امروز چالشها و مشکلات پیش پای مای با استکبار در چیست؟

حجت الاسلام طالبی افزود: اهداف انقلاب در شعار اصلی« استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تجلی پیدا کرده است. هرانسان منصفی با کمی دقت به این مهم نایل می شود. اما این آرمانهائی که امام و شهداء ترسیم کرده اند،در سه دسته قرار می گیرد و لازم است در این شرایط و وضعیت منطقه ای بازبینی شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان تأکید کرد: اولین و مهمترین دسته از آرمانها؛ آرمانهای فرهنگی و اجتماعی است که در راستای ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا می باشد. آرمانهای سیاسی نیز دسته دوم است که با سرنگونی نظام ستمشاهی وابسته،براساس آنباید حکومت مردمی شکل بگیرد و دولت باید اسلامی باشد. آرمانهای اقتصادی هم دسته سوم است که باید اقتصاد درون نگر باشد.

حجت الاسلام طالبی اظهار کرد: امروز اداره کشور باید براساس اصل اسلامی باشد و هیچ کس راضی نیست که بخاطر منافع غرب، کشور خود را تقدیم استکبار کند. برخی حرفهائی می زنند که باعث دلسردی مردم می شود. در ظاهر و همانطوری که رهبری معظم نیزفرمودند؛ تأثیری در برجام ندیده ایم. نه تاکنون به جائی تجاوز و نه با کسی دعوا کرده ایم که سایه جنگ از سر ما برداشته شود. ولی مردم همه چیز را می بینند. می بینند که گشایش هست یانه؟ هروز تحریم های جدیدی علیه نظام وضع می شود. دشمنی آنها با ما بر سر بحث هسته ای نیست و اگر کسی به این قضیه دامن بزند ساده لوحی است. مشکل غرب با ایران بنیادگرائی اسلامی است که باعث به خطر افتادن منافع غرب شده است. با نشستن و مذاکره بحث خاتمه پیدا نخواهد کرد و به تعبیر رهبری سم مهلکی است. بحث بر سراسلام، آرمانها و ارزشهای اسلامی است. به اذعان رئیس جمهوری آمریکا، هزینه های آمریکا در عراق به نفع ایران تمام شده و این صلابت ایران بخاطر آرمانها و شهداء بوده و نه چیز دیگری. نباید از این آبرو و بزرگی در مقابل دشمن کوتاه آمد. دشمن نقشه های متعدد کشیده و امروز ما منافع غرب و صهیونیزم را به خطر انداخته ایم و روحیه مقاومت به برکت جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام طالبیتصریح کرد: اگر امروز متأسفانه عده ای حقوق ناعادلانه نجومی گرفته اند، متضاد با آرمانهای انقلاب است. انقلاب برای از بین بردن مظاهر فساد و تباهی واقع شد. اگر قرار باشد که انقلاب دچار فساد شودآنوقت استکهاز آرمانها دور شده ایم. نباید عده ای این مسأله مهم را توجیه کنند. نبایدبرخورد با این کار صرفاً در حد شعار باقی بماند. مردم براساس این معیار از برخی تحرکات نگران می شوند. نباید مسئولان و دولتمردان مردم را دلسرد کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در پایان عرایض خود به مباحث اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: ما نباید در بحث اقتصاد به بیرون چشم بدوزیم و باید به توان داخلی خود فکر کرده و اکتفا کنیم. امروز چقدر از کارخانه ها تعطیل و کارگران بیکار شده اند؟ امروز در رفع تحریم ها درآمد دولت از فروش نفت از همه دولتهای قبلی بیشتر شده است و باید از توانمندی داخلی استفاده و از استقلال اقتصادی برخوردار شویم. اگر اقتصادمان متکی به غرب و جهان باشد با کوچکترین تحرکی دچار خسارت خواهیم شد. باید با رفع مشکلات شاهد رونق انقلاب شویم.

در ابتدای این جلسه سروان پاسدار صیدمرادی، فرمانده حوزه مقاومت شهداء زرنه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و خیرمقدم گفت: باید از سجایای ارزشمند و کرامات شهداء یاد کنیم. سخن گفتن در باب شهداء کارسخت و دشواری است. تجلیل از شهداء ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه بقای دوام انقلاب اسلامی است. تقدیر و تبجیل از شهداء ضرورتی غیر قابل انکار است. شهداء با تأسی از امام حسین(ع) درس استقامت و شهادت آموخته اند و آنرا در عمل به اثبات رسانده اند و با نثار جان حماسه ها خلق کرده اند. امروز باب شهادت برای مشتاقان باز است. امروز کبوتران خونین بال حرم از مکتب حسینی شهادت را آموخته اند و مادر قبال خون شهداء مسئولیم.

همچنین در این برنامه نماهنگی در وصف شهداء پخش گردید.

گفتنی است که یادواره های شهداء در طول سال در پایگاههای مقاومت برگزار می گردد.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار