معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: ۴۰ مدرسه با هزینه ۷۰ میلیارد ریال در سه سال گذشته با کمک خیران در این شهرستان احداث شده که از این تعداد ۲۷ مدرسه روستایی و ۱۳ مدرسه در شهر سبزوار ساخته شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۷۱۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسن محرابی افزود: همچنین احداث ۱۵ نمازخانه و اهدای پنج قطعه زمین، ۱۰ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ رایانه و لپ تاپ از دیگر کمک های مجمع خیران مدرسه ساز به آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی اظهار کرد: در هفت روستای با جمعیت بسیار کم، تعداد معدودی دانش آموز وجود دارد که احداث مدرسه در این روستاها مقرون به صرفه نیست و در آن ها کانکس پیشرفته برای کلاس درس استقرار یافته است.

وی با بیان اینکه میانگین فضای فرسوده در کشور ۳۳ درصد است، افزود: میانگین فضای فرسوده آموزشی در شهرستان سبزوار ۳۸ درصد است که بالاتر از میانگین کشور است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در مقاطع تحصیلی متوسطه دوم، اول و ابتدایی این شهرستان به ترتیب هفت، ۵،۵ و ۴،۵ متر مربع است که سرانه مقاطع ابتدایی و متوسط اول پایین تر از میانگین کشوری است.

وی اظهار کرد: با هزینه بیش از ۲۵ میلیارد ریال برای تجهیز وسایل گرمایشی مدارس در حال حاضر ۹۶ درصد مدارس شهرستان سبزوار به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز است.

محرابی گفت: تمامی مدارس روستاهای شهرستان سبزوار به جز مدارس یک کلاسه مجهز به سامانه گرمایشی استاندارد است و تجهیزات اطفای حریق در ۱۰۰ درصد مدارس شهرستان سبزوار وجود دارد.

وی ادامه داد: ۵۴ نفر در سن تحصیل در مناطق عشایری شهرستان سبزوار حضور دارند که از این تعداد ۴۸ نفر مشغول به تحصیل هستند و ۶ دانش آموز عشایر سبزوار ترک تحصیل کرده اند.

محرابی تصریح کرد: در مناطق عشایری و محروم شهرستان سبزوار هیچ دانش آموزی برای ادامه تحصیل با مشکل لوازم تحریر، کیف و کفش مواجه نیست.

وی گفت: سال گذشته هدایت تحصیلی در شهرستان سبزوار به دلایل نبود زیرساخت به خوبی اجرا نشد و امسال در این راستا کمیته هدایت تحصیلی تشکیل شد.

محرابی افزود: اداره آموزش و پرورش سبزوار در مقطع ابتدایی با کمبود ۱۶۵ نیرو مواجه است و این در حالی است که در مقطع متوسط دوم به همین میزان نیروی مازاد در این شهرستان وجود دارد.

وی گفت: اولویت این اداره در هنرستان ها توجه به تولید، کسب مهارت و آمادگی برای فعالیت در بازار کار است و برای بهره مندی از استعداد های دانش آموختگان هنرستان های سبزوار نمایشگاه توانمندی های هنرستان ها راه اندازی شد.

محرابی در خصوص برگزاری یادواره شهدا با محوریت شهید احمد نظیف در ۲۲ اسفند امسال گفت: هدف از برگزاری این یادواره تکریم شهدا، خانواده معظم آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است تا ارزش های دفاع مقدس پاسداری شود.

محرابی افزود: یکی از محور های همایش موضوع شهید پژوهی، فرهنگ ایثار و شهادت است که تاکنون ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی شهید نظیف ارسال شده است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار اظهار کرد: پیشنهاد یک درس در کتاب پایه چهارم دبستان به نام احمد نظیف نوجوان ترین شهید دفاع مقدس ارائه شده که از این درس در روز برگزاری همایش رونمایی می شود.

حدود ۵۲ هزار دانش آموز در ۲۸۷ مدرسه در شهرستان سبزوار مشغول به تحصیل هستند و چهار هزار و ۵۰۰ آموزگار جامعه فرهنگیان سبزوار را تشکیل می دهند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها