خبرهای داغ:
آیت الله فرحانی

اعتراض مردم خوزستان حق است/رئیس جمهور به موضوع ورود کند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتراض به وضعیت موجود اعتراض حق مردم خوزستان است گفت:‌ هیچ امیدی به پرداخت خسارات ناشی از قطعی آب و برق در خوزستان نداریم.
کد خبر: ۸۸۲۵۷۰۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی  با بیان اینکه بحران‌های اخیر خسارات جبران ناپذیری را رفته به رفته به خوزستان وارد خواهد کرد اظهار کرد: این مشکلات و ضعف‌های موجود در خوزستان به دلیل بی تدبیری دولت تدبیر و امید است.

وی وضعیت موجود خوزستان را غیر قابل تحمل توصیف کرد افزود: طی 10 روز گذشته با گستره عجیبی شاهد قطعی آب در 11 شهر استان بودیم و دولت پس از گذشت چند روز، از این پیشامد تازه یادش آمده است وزیر خود را به استان بفرستند.

نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دولت موظف است جبران خسارات ناشی از قطعی برق و آب را به مردم خوزستان پرداخت کند متذکر شد: دولتی که تا کنون  اعتباری برای جبران خسارات سیل خوزستانی‌ها مشخص نکرده است هیچ امیدی به پرداخت خسارات ناشی از قطعی آب و برق در خوزستان نداریم.

* درخواست نمایندگان خبرگان در برگزاری جلسه با رییس جمهور عملی نشد

فرحانی از رئیس جمهور درخواست کرد: شخصاً به مسائل خوزستان ورود کند و برخورد جدی و حساب شده با مشکلات استان داشته باشد.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان خوزستان و درخواست نمایندگان خوزستانی مجلس خبرگان از شخص استاندار مبنی بر تنظیم جلسه با رئیس جمهور گفت: متاسفانه درخواست نمایندگان خبرگان عملی نشد و در جواب گفتند سفر رئیس جمهور پروژه‌محور است.

آیت الله فرحانی هدف از تشکیل جلسه علماء و نمایندگان مجلس خبرگان خوزستان با رئیس جمهور بررسی کارشناسی و علمی مسائل و مشکلات استان و شفاف کردن برخی امور با شخص رئیس جمهور عنوان کرد.

وی در خصوص تجمع روز گذشته مردم اهواز در اعتراض به مساله ریز گردها و قطعی مکرر آب و برق در شهرهای مختلف استان گفت: مردم حق دارند اعتراض کنند، اگر مردم استان‌های دیگر بودند اعتراضات بیشتر و بدتر بود اما خوزستانی‌ها مدارا و نجابت کردند.

*ریز گردها و انتقال آب استان به تدریج در حال منحل کردن زندگی مردم است

فرحانی با ابراز تاسف از مساله ریزگردها از اینکه چندین سال از این معضل می‌گذرد و دولت اعتباری را به آن اختصاص نمی‌دهد یادآور شد: مساله ریز گردها و انتقال آب استان به تدریج در حال منحل کردن زندگی مردم است آیا فریاد این معضلات به گوش دولت نمی‌رسد؟.

وی تاکید کرد: استان خوزستان سال‌هاست از معضلات عدیده‌ای همچون سهل‌انگاری مسؤولان و بی‌تدبیری مدیران رنج می‌برد که انتظار می‌رود دولت تحقیق ویژه‌ای در این رابطه کند.

این مدرس حوزه عنوان کرد: تا زمانی‌که برای حل مشکلات استان ستاد ویژه تشکیل نشود و نظر بزرگان و علماء در رابطه با تقویت زیر ساخت‌های خوزستان و اعتبارات تخصیص شده محقق نشود این مشکلات ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: 10 روز پیش اعلام کردم این مشکلات تکرار خواهد شد و همه شاهد بودید که دوباره تکرار شد و این یعنی نبود تشکیلات مشخص که مسائل استان را هدایت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار