عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: طرح دوفوریتی نمایندگان لیست امید دیکتاتوری محض و خلاف حقوق شهروندی است و خلاف قانون آیین مجازات کیفری است؛ بازداشت و بگیر و ببند برای طرح سوال در وسط یک سخنرانی درست نیست!
کد خبر: ۸۸۲۵۶۲۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به طرح دوفوریتی نمایندگان لیست امید مبنی بر اینکه هر کس در جریان یک سخنرانی سوالی بپرسد که جلب توجه کند باید زندانی شود، با بیان اینکه ما یک چیزی در قانون مجازات به نام هیاهو و جنجال که اخلال در نظم عمومی است داریم که همین کفایت می‎کند و نیازی به قانون جدید نیست، تصریح کرد: اگر قرار باشد این‎طوری عمل کنیم دیکتاتوری محض و خلاف اصل قانون اساسی است.

ابوترابی با تاکید براینکه این طرح از لحاظ نگارشی نیز دارای ایرادات فراوان است عنوان کرد: این طرح خلاف حقوق شهروندی است و خلاف قانون آیین دادرسی کیفری است؛ بازداشت و بگیر و ببند برای طرح سوال در وسط یک سخنرانی درست نیست! اینها فرآیند دارد و جرایم تقسیم‎بندی شده است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس بیان داشت: این طرح بسیار عجولانه‎ای است و ضابطه حقوقی هم ندارد و چارچوب‎های حقوقی هم برای آن درنظر نگرفته‎اند و ایرادات بدیهی حقوقی دارد و از همکاران حقوقدانمان که این طرح را امضا کردند تعجب می‎کنم چراکه بدیهی‎ترین مسائل حقوقی از جمله درجه‎بندی مجازات‎ها در آن رعایت نشده است.

نماینده مردم نجف آباد در خاتمه با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه خاطر نشان کرد: نباید بیش از این با ارائه این‎گونه  طرح‎های عجیب و غریب مردم را تحت فشار قرار داد، چراکه مردم خود تحت فشار هستند و اگر اجازه نداشته باشند در یک جلسه سوالی بپرسند مصداق دیکتاتوری محض است و دغدغه مردم این طرح نیست، لذا اولویت مجلس نیز نباید طرح‎های این چنینی باشد بلکه باید اولویت آن طرح‎هایی باشد که مربوط به اشتغال و معیشت و رفع مشکلات مردم باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
۱۱:۲۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
این تازه به دوران رسیدها که به مجلس راه یافته اند زمان شاه را به یاد ندارند این ملت حسینی را با این قانونها نمی شود تر ساند