مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

رقابت انتخاباتی نیازمند نشاط سیاسی و شاداب در جامعه است / 1700 مجری انتخابات مازندران با آزمون پذیرفته می شوند

کارگزاران در فضای به دور از جنجال‌های سیاسی و جناحی بهتر عمل می‌کنند، ولی جامعه به نشاط سیاسی نیاز دارد و در آستانه انتخابات یک فضای پرنشاط و شاداب همراه با رقابت را باید شاهد باشیم.
کد خبر: ۸۸۲۵۶۱۹
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد امین رضازاده، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در همایش توجیهی فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، چهار اصل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری را به‌عنوان تکلیف برای مجریان انتخابات تعیین و تأکید فرموده‌اند، گفت: در انتخابات گذشته امنیت بر اساس شاخص‌ها در بالاترین سطح قرار داشت و در بحث سلامت و تایید حوزه‌های انتخابیه کشور، کمترین شکایات و ابطال انتخابات در مقایسه با انتخابات‌های گذشته را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه گرچه همه انتخابات‌های صورت گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی از استانداردهای لازم در منطقه و دنیا برخوردار بوده است افزود: یک دوره همه اعضای ستادهای انتخاباتی کشور، فرمانداران و بخشداران در سمینارهای سراسری و کلاس‌های توجیهی انتخابات شرکت کردند و امروز در سراسر کشور حدود یک‌هزار و 700 نفر در آزمون جامع انتخابات شرکت می‌کنند و این امتحان از همه برگزارکنندگان انتخابات در کشور گرفته می‌شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بیان کرد: تاکنون 33 انتخابات در کشور برگزار شده و برگزارکنندگان و مجریان انتخابات اشراف بر قوانین این بخش دارند،ولی این دوره‌ها و آزمون بر تسلط بیشتر افراد بر برگزاری انتخابات کمک می‌کند تا افتخاری دیگر در این راستا به دست آید.

رضازاده با اشاره به اینکه سیاست دولت این است که کشور در آرامش قرار داشته باشد و دولت در فضای آرام بهتر وظایفش را انجام می‌دهد و کارگزاران هم در فضای به دور از جنجال‌های سیاسی و جناحی بهتر عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: ولی جامعه به نشاط سیاسی نیاز دارد و در آستانه انتخابات یک فضای پرنشاط و شاداب همراه با رقابت را باید شاهد باشیم.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در انتخابات سال 96 مشارکتی بالا را شاهد باشیم، چرا که مشارکت بالا موجب تقویت قدرت نرم نظام سیاسی و امنیت کشور می‌شود و مردم هم قطعاً در این انتخابات افتخاری دیگر در راستای افزایش ضریب اقتدار نظام می‌آفرینند.

به گزارش فارس، این همایش بدون حضور اصحاب رسانه در استان برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها