خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک، با اشاره به اینکه مسأله ریزگردها آسیبی ملی به کشور و چاقویی در پیکره خوزستان است، اظهار داشت:براساس کارشناسی های صورت گرفته اصلی ترین دلیل وجود ریزگردها کم آبی وارده بر استان است که این معضل نتیجه برداشت نادرست آب از سرشاخه رودهای کارون و کرخه است.
کد خبر: ۸۸۲۵۶۰۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

امام جمعه باغملک با اشاره به اینکه برداشت آب از سرشاخه رودهای کرخه و کارون بدون فعالیت های کارشناسانه صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: انتقال نادرست آب و پدیده ریزگردها، استان و حتی کشور را تهدید می کند که تاکنون هیچ راهکاری برای مهار آن ارائه نشده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی باغملک ورود مسؤولان برای پایان بخشی به مسأله ریزگردها را خواستار شد و افزود: با چنین مسائلی از نگاه ملی و نه استانی برخورد شود؛ چرا که با از کار افتادن خوزستان قطعا کشور رمقی نخواهد داشت و در این زمینه ورود هیأت دولت و دستگاه های مربوطه را خواهان هستیم.

حجت الاسلام هاشمی نژاد آسیب رسانی به تولیدات، پیکره خوزستان، سلامتی و مهمتر از همه نگاه منفی مردم نسبت به دولتمردان را نتیجه عدم رسیدگی به حل معضل ریزگردها عنوان کرد.

وی به نگاه منفی مردم خوزستان و استان های همجوار به دولت در پی عدم رسیدگی به معضل ریزگردها اشاره و اظهار داشت: مسؤولان دولتی سریعا برای حل معضل اقدام و تعصبات جناحی و گروهی را کنار گذارنند و همه بدانند که خوزستانی ها با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

امام جمعه باغملک پایان بخشی به بحران های استان را منوط به پایان بخشی به مسأله آب خوزستان دانست و افزود: به جای برگزاری همایش تالاب های بین المللی و گفتمان درمانی فکری برای حل خشکسالی و بی آبی خوزستان صورت گیرد؛ چرا که سرعت افزایش روبه خشک شدن خوزستان در اثر بی تدبیری ها از معدل جهانی پیشی گرفته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی باغملک با بیان اینکه دست های بی تدبیری غنچه های امید خوزستان را خشکاند، گفت: گرد و خاک و ریزگردها هشداری است به دولتمردان که باید جدی گرفته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها