خبرهای داغ:
روابط عمومی آبفا استان اصفهان از کدورت نزدیک به صفر در تصفیه خانه آب گلپايگان و تأمين آب شرب شهرهای گلپایگان ، گوگد و 12 روستای اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۵۴۹۹
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان به نقل از روابط عمومی آبفا استان اصفهان ،کدورت آب تصفیه شده در تصفیه خانه آب شرب گلپایگان به پایین ترین حد ممکن رسید.

اين روابط عمومي در توصيف مراحل تصفيه آب در اين تصفيه خانه بيان كرد: با اضافه شدن لایه آنتراسیت به صافی های فیلتراسیون ، کدورت آب تصفیه شده به 0/04ntu کاهش یافت . واحد فیلتراسیون یکی از مهمترین قسمتهای تصفیه خانه آب به شمار می آید.

روابط عمومی آبفا استان اصفهان نحوه حذف ذرات معلق در آب را به اين شرح توصيف كرد:برای حذف لخته های موجود در آب كه در مرحله ته نشینی حذف نشده اند ، از واحد فیلتر استفاده میشود .فیلتراسیون تصفیه خانه آب گلپایگان شامل صافی هایی از نوع بستردولایه است. یک لایه از بستر این صافی ها زغال آنتراسیت و لایه دیگر از جنس ماسه سیلیسی می باشد و یک لایه نگهدارنده از جنس شن گرد در زیر آن در نظر گرفته شده است . فرآیند تصفیه آب در تصفیه خانه آب گلپایگان پس از انتقال آب خام بوسیله ایستگاه پمپاژ به تصفیه خانه آب و عبور آب خام از واحدهای آشغالگیر ، واحدهای اختلاط کند و سریع و حوضچه ته نشینی وارد فیلتراسیون میگردد. در واحد فیلتراسیون لخته های باقیمانده در آب با عبور آب از اسلپ هایی که شامل نازل ، سیلیس و آنتراست میباشد، حذف می گردد و پس از کلرزنی به مخزن ذخیره اب ده هزار متر مکعبی و از انجا به شبکه توزیع اب شهرهای گلپایگان و گوگد وارد میشود .

لازم به ذكر است تصفیه خانه آب گلپایگان در آبان ماه سال جاری توسط وزیر محترم نیرو افتتاح و در مدار بهره برداری قرار گرفت . در حال حاضر تصفیه خانه آب گلپایگان آب شرب شهرهای گلپایگان ، گوگد و 12 روستای شهرستان گلپایگان را تأمین می نماید.


ارسال نظرات
پر بیننده ها