خبرهای داغ:
دكتر قديري ابيانه دیپلمات برجسته و مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام
محمد حسن قدیری ابیانه با بیان اینکه در این دولت نقطه مثبتی مشاهده نمی شود گفت: اگر این دولت در انتخابات آینده پیروز شود باید منتظر سقوط اقتصاد مثل سقوط ساختمان پلاسکو باشیم.
کد خبر: ۸۸۲۵۴۸۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسيج از گلپايگان به نقل از بیان نيوز،دکتر محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات برجسته و مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام درگردهمایی بزرگ دانشجویان انقلابی شهرستان گلپایگان که‌ در دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان برگزار گردید با بیان اینکه وظیفه هر آدم انقلابی و مسلمان این است که به تکلیف خود عمل نماید اظهار داشت: زمانی تکلیف ما این بود که با رژیم منحوس شاه مبارزه کنیم و در صدد سرنگونی آن برآییم وحکومت اسلامی به پا کنیم که دیدید مردم به تکلیف خودشان عمل کردند و رهنمودهای حضرت امام را اجرایی کردند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

وی ادامه داد: زمانی هم که دشمن به خاک کشورمان تجاوز کرد مردم احساس تکلیف کردند و به میدان رفتند، مبارزه کردند،جنگیدند ،ایثار کردند و برای اولین بار در قرون اخیر، ایران در یک جنگ، بخشی از سرزمین خود را از دست داد ولی با این وجود تمامیت ارضی خودش را حفظ کرد و دشمن را شکست داد.

هر جا مردم به وظیفه و تکلیفشان عمل کردند آنجا پیروزی حاصل شد

وی با بیان اینکه هر جا مردم به وظیفه و تکلیفشان عمل کردند آنجا پیروزی حاصل شد و هر جا عمل نکردند، آنجا آن موفقیت های لازم را نداشت گفت : نه تنها نقش مردم در تحقق اهداف و آرمان ها خیلی مهم می باشد بلکه نقش رهبری نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

قدیری ابیانه تمسک به رهبری و گوش به فرمان وی بودن را شرط لازم جهت تحقق آرمانهای انقلاب برشمرد و بیان داشت: اگر حکومت ،حکومت امام معصوم باشد ولی مردم به تکلیفشان عمل ننمایند به پیروزی دلخواه نخواهیم رسید کما اینکه نهج‌البلاغه پر است از گلایه از مردم زمان خودش که به وظیفه خودشان عمل نکردند لذا امام علی علیه السلام مجبور شدند ۲۵ سال سکوت کنند و در پنج سال حکومت هم برایشان کلی اختلال ایجاد کردند ،وسرانجام حکومت ایشان ساقط گردید.

سرنوشت هیچ قومی جز با داشتن مدیران صالح تغییر نخواهد کرد

وی با عنوان اینکه طبق آیات قرآن سرنوشت هیچ قومی جز با داشتن مدیران صالح تغییر نخواهد کرد و لازمه آن این است که آن قوم در نفس خودشان تغییر ایجاد کنند گفت:در بعد اقتصادی، صنعتی و علمی می بینیم هر جا که احساس تکلیف شد ما آنجا موفقیت داشتیم.

دیپلمات برجسته کشورمان با اشاره به اینکه زمانی که عراقیها به شهرهای ما موشک می زدند ولی ما چون موشک نداشتیم نمی توانستیم جواب دهیم اذعان کرد: کسانی مثل شهید تهرانی مقدم به فکر افتادند که ما باید این قدرت را داشته باشیم وبه میدان آمدند و تمام توانشان را به کار گرفتند و موفق شدند که ایران را به یک قدرت بزرگ موشکی در دنیا تبدیل کنند به نحوی که امروز مراکز پژوهشی نظامی آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که اگر آمریکا وارد جنگ با ایران شود روز اول تمام ناوگانشان در منطقه غرق خواهد شد و حداقل ۲۰ هزار نیروی آمریکایی کشته می‌شوند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به اینکه در زمان تحریم ها، هم از لحاظ موشکی و هم از لحاظ هسته ای بیشترین تحریم ها را داشتیم ابراز داشت: با وجود تمام این تحریم ها در هسته ای موفقیت های چشم گیری بدست آوردیم و اگر این دستاوردها نبود شش کشور قدرتمند جهان حاضر نبودند با ایران دور یک میز بنشینند و مذاکره کنند.

در برجام خیلی از دستاوردها را از دست دادیم و متاسفانه در مقابل آن چیزی نگرفتیم

وی با عنوان این که معتقدم در برجام خیلی از این دستاورد ها را ازدست دادیم و متاسفانه در مقابل آن چیزی نگرفتیم.ابراز داشت: برای ما فرقی نمی کند اوباما یا کلینتون یا ترامپ کدامیک ، رئیس جمهور آمریکا باشد ، وقتی شما همه امتیازات را پیشاپیش دادید آنوقت آنها برای چه به ما امتیاز دهند و به قول خودشان عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما موظف به انجام تکلیف می باشیم در خصوص تکلیف دانشجوی انقلابی اظهار داشت: دانشگاه و دانشجو یعنی راه حل، یعنی افراد بیایند درس بخوانند تا برای مسائل کشور راه حل باشند.

دانشجو باید برای مسائل کشور راه حل ارائه دهد و کار ایجاد نماید نه اینکه کار پیدا کند

قدیری ابیانه با بیان اینکه کسی که خودش را صورت مسئله بداند نه راه حل ، اصلاً موقعیت و وظیفه خود را نشناخته که بخواهد به تکلیفش عمل کند ادامه داد : به عقیده من رسالت یک دانشجو دانشمند شدن است و برای این به دانشگاه می آید که برای مسائل کشور راه حل ارائه دهد و کار ایجاد نماید نه اینکه کار پیدا کند و اگر بخواهد این کار را بدرستی انجام دهد حتما باید خوب درس بخوانند.

وی با عنوان اینکه روز دانشجو روز پاسخگویی است نه مطالبه گری، اظهار کرد:همانطور که‌ هفته دولت، روز مجلس، روز قوه قضائیه،هفته نیروی انتظامی و . همه می آیند و گزارش عملکرد می دهند، دانشجویان نیز باید عملکرد خود را گزارش داده و بیان کنند که چه گلی به سر مملکت زده اند و توانسته اند چند تا شغل ایجاد نموده و چه مشکلاتی را حل نمایند.

شهید تهرانی مقدم گفت: آدم های ضعیف فقط به اندازه امکاناتشان کار می کنند ولی آدم های قوی بیش از امکاناتشان کار می کنند

قدیری ابیانه ضمن اشاره به جمله شهید تهرانی مقدم که گفت آدم های ضعیف فقط به اندازه امکاناتشان کار می کنند ولی آدم های قوی بیش از امکاناتشان کار می کنند تصریح کرد: شهید تهرانی مقدم با تلاش خود صنعت موشک سازی را از صفر شروع کردند و ایران را به چنین قدرتی رساندند.

وی افزود: چرا ما در موشک سازی به این جا رسیدیم که می توانیم موشکی نقطه زن با برد دوهزار کیلومتر و با خطای کمتر از پنج متر بسازیم اما کیفیت صنعت خودرو سازیمان اینگونه باید باشد.

وی در پاسخ به این سوال اظهار داشت : آن همت و غیرت و تلاش و انگیزه ای که در موشک سازی و هسته ای داشتیم در خودرو سازیمان نیست وگرنه کسی که موشک دوهزار کیلومتر را می سازد آیا نمی تواند خودروی با کیفیت بسازد؟؟

زمینه برای گسترش اسلام فراهم است/کمونیسم و لیبرالیسم با شکست مواجه شده

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ضمن اشاره به تاکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به دانشجویان اسلامی در اروپا مبنی بر کسب علم و حفاظت همه جانبه خود درآن محیط ناسالم و تاثیر گذاری آنان در جامعه ابراز داشت: الان زمان آن فرا رسیده است که ما تاثیر گذار باشیم مسئله دیگر حفظ خود نیست، الان زمینه برای گسترش اسلام فراهم است، زیرا هم کمونیسم به شکست انجامیده و به زباله دان تاریخ پیوسته و هم شکست لیبرالیسم و حتی دموکراسی غربی برای دوست و دشمن عیان شده است، موضوعی که هم اکنون در آمریکا می بینید که همه چیز خود را زیر سوال برده اند از ترامپ گرفته تا مردمشان

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه زمانی که اوضاع حجاب در شهرک غرب خوب نبود،خدمت حضرت آقا گزارش دادند و ایشان فرمودند: مگر آنجا دانشگاه امام صادق علیه السلام نیست؟ این بدان معناست که از دانشگاه انتظار ندارند که فقط خودش را حفظ کند بلکه انتظار می رود روی محیطش اثر بگذارد.

مساجد فعالیت مذهبیشان را به درون مسجد محدود نکنند

وی با عنوان این که پیشنهاد بنده این است که مساجد اینطور نباشد که فقط فعالیت مذهبی شان به درون مسجد محدود شود گفت: فعالیت مذهبی مساجد باید کل آن منطقه ای که منطقه مسجد حساب می شود را تحت پوشش قرار دهند و اکنون با توجه به وجود اینترنت و امکان فعالیت جهانی ، هر مسجدی باید یک پایگاه جهانی برای تبلیغ اسلام باشد و هر پایگاه بسیج و هر حسینیه و دانشگاهی باید در سطح جهانی تاثیر گذار باشد.

مدیر انجمن نخبگان کشوری عنوان کرد: ما چیز هایی داریم که اگر یک هزارم آن را مسیحیت یا یهودیت داشت دنیا را با آن می گرفت اما معمولا فعالیت هایمان درون خودمان است ولی هم اکنون وقت تبلیغات جهانی است و زمینه تبلیغات وجود دارد.

وی ادامه داد : ما اوایل انقلاب میخواستیم ملت ها بیدار شوند و هم اکنون بیداری اسلامی در عراق ، سوریه،بحرین،یمن و لبنان حاصل شده است.

هیچ کس مانند ترامپ نمی توانست تا این حد آمریکا را به افتضاح بکشاند

استراتژیست کشورمان با عنوان اینکه آمریکایی ها ارزیابی کردند که در هر کشور اسلامی که انتخابات آزاد برگزار شود مسلمانان انقلابی ضد آمریکایی پیروز می شوند تصریح کرد: ما باید این جو را بشناسیم و به آن اهمیت دهیم.

وی با بیان اینکه معتقدم ترامپ یک موهبت الهی است افزود: هیچ کس مانند ترامپ نمی توانست تا این حد آمریکا را به افتضاح بکشاند و انقدر تشتت و اختلاف ایجاد شود و چهره واقعی آمریکا را به دنیا بشناساند.

وی با عنوان اینکه انقلاب ما دستاوردهای بسیاری داشته است به دستاوردهای اقتصادی کشورمان اشاره نمود و گفت : خیلی ها معتقدند در اقتصاد حرفی برای گفتن نداریم، منتها مومن ها می گویند که ما بخاطر شکم انقلاب نکردیم همین که اسلام و قرآن و نظام اسلامی حاکم است و حجاب ها حفظ می شود راضی هستیم.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: یکی از سوالهایی که مطرح است این است که ما کشور ثروتمندی هستیم و نفت ، گاز، معادن مس ،سنگ طلا و پتروشیمی داریم و دولت علاوه بر این ها مالیات ، عوارض و گمرک دریافت می کند سوالی که هست این است که چرا ما هنوز بعد از ۳۸سال مشکل مسکن, درمان،رفاه وسایر مسایل را داریم؟

وی در پاسخ به این سوال گفت: قبل از انقلاب عمر متوسط امید به زندگی ۵۲سال بود و عمده کشور ما زیر خط فقر مطلق بود و با وجود اینکه ۳۸ سال است که برای محرومیت زدایی دستاوردهای زیادی داشته ایم ولی هنوز نتوانستیم آن را خاموش کنیم.

وی، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم سهم هر ایرانی از فروش نفت ۶۸ هزار تومان و در دولت یازدهم سهم هر ایرانی از فروش نفت ۲۷ هزار تومان اعلام شده است که نتیجه این که با فروش نفت خام وضعیت اقتصادی مردم حل نخواهد شد.

دولت ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است

وی ادامه داد : میزان بدهی دولت به بانکها و جاهای دیگر ۱۵۰ میلیارد تومان است و بنا به گفته وزیر اقتصاد دولت ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است و این یعنی دولت به ازای هر خانواده ۴ نفری ۳۵ میلیون تومان بدهی دارد.

وی تصریح کرد: امسال درآمد نفت ۶۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده یعنی بیش از ده سال در آمد نفت پیش خور شده و هر روز هم به بدهی اضافه می شود.

استراتژیست نخبه کشور یادآور شد: اگر بخواهیم واقع بین باشم باید بگوییم ۶۷ هزار تومان بود این ۲۷ هزار تومان است،بخواهم بررسی و مواخذه کنم باید بگویم آقای احمدی نژاد با ماهی ۶۷ هزار تومان چه کردی؟ آقای روحانی با ۲۷ هزار تومان چه کردی؟

ابیانه ادامه داد: دولت و مجلس قبل گفتند از ۶۷ هزار تومان، ۴۲هزار تومان صرف موارد عمرانی، ۱۳هزار تومان آموزش و پرورش، ۹هزار تومان وزارت بهداشت،۳ هزار تومان وزارت علوم شده است.

وی افزود: ما غیر از نفت ثروت های دیگر همچون ،گاز ،پتروشیمی ،معادن ،مس ،سنگ ،آهن ،مالیات ، گمرک، عوارض و جریمه ها نیز داریم که به این ها مجموعا بودجه عمومی می گویند و با بودجه عمومی باید کشور اداره بشود

وی با بیان اینکه کل بودجه عمومی به ازای هر نفر ۱۸۲ هزار تومان بوده است که ۱۱۵ هزار تومان آن محقق گردیده گفت این بدان معنی است که ۶۷ هزار تومان کسری بودجه داشته ایم.

قدیری با اشاره به کسری بودجه و عدم فروش نفت و نداشتن مالیات و گمرک افزود: امسال بودجه ای را که‌ دولت به‌ مجلس تقدیم کرد ۳۲۰هزار میلیارد تومان بود که تیتر اول روزنامه ها هم خورد.

وی گفت: این یعنی اگر جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر باشد به هر نفر ۳۳۳هزار و ۳۳۳تومان تعلق می گیرد که با این مبلغ باید کل امورات کشور اداره شود و همه می گویند این بودجه محقق نخواهد شد و دست کم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت.

آقای روحانی شما که برای دادن حقوق کارمندت مملکت را بدهکار می کنی چرا حقوق نجومی می دهی؟

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اذعان کرد: اکنون قضاوت می کنیم، آقای روحانی شما که برای دادن حقوق کارمندت مملکت را بدهکار می کنی چرا حقوق نجومی می دهی؟ چرا باید حقوق رییس بانک رفاه کارگران ۲۳۵ میلیون تومان و دو برابر حقوق رییس جمهور آمریکا و حقوق رییس بانک ملت ۶۰۰ میلیون تومان یعنی ۵ برابر رییس‌جمهور آمریکا باشد

چرا در دولت یازدهم افرادی که فساد کرده اند را ذخیره نظام می خوانند؟

ابیانه تصریح کرد: بدتر از آن فسادی که رخ داده ،ذخیره نظام خواندن این افراد بود و بدترازآن این بود که گفته شود من هیچ کدام از این ها رابه دادگاه و قوه قضائیه معرفی نمی کنم.

قدیری اذعان داشت : ممکن است دستگاهی در ابتدا متوجه این موضوع نشود ولی زمانی که متوجه شد باید با این ها برخورد کند ،مثلا رییس صندوق توسعه ملی،آقای صفدر حسینی ۵۶ماهی میلیون تومان حقوق می گیرد که ۶ میلیون تومان آن حق تفریح فرزندان بوده و تقاضای ۷۶ درصد اضافه هم کرده بود و حالا که تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته و مجبوربه استعفا شده هنوز از ۲ جا حقوق می گیرد.

من به آقای روحانی نمره اخراج می دهم

استراتژیست برجسته کشورمان با بیان اینکه دولت ناچار شده است بدهکار شود اما نه به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اذعان داشت: زمانی از من سوال شد که آیا شما به دولت آقای روحانی نمره قبولی می دهید یا رد؟گفتم من نه نمره قبولی می دهم نه نمره رد، نمره اخراج می دهم.

قدیری ابیانه افزود: آقای روحانی چرا این افراد را ذخیره نظام می نامی؟ چرا به قوه قضائیه معرفی نمی کنی؟ چرا با برادرت برخورد نمی کنی، این ها ضعف است.

وی در ادامه گفت : خبر دادند یکی از کسانی که‌ وام های میلیاردی گرفتند یک خانه ۱۴ میلیاردی به نام زن فریدون برادر رئیس جمهور کرده روی چه حساب؟ آیا این تقصیر انقلاب است؟ خیر،تقصیر من و شماست.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات یکی گفت من چهار ساله اقتصاد را درست می کنم، یکی گفت دو ساله، یکی گفت یک ساله، آقای روحانی گفت ۱۰۰ روزه و مردم ایشان را انتخاب کردند.

تنها راه حل مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است

وی اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مشکلات کشور عنوان نمود و افزود: اگر فرض بر این باشد که در مذاکرات برد با ما هم بود، و شرایط بعد از تحریم هم بر می گشت دیگر قیمت نفت به صد دلار نمی رسید زیرا اولا تکنولوژی اکتشاف نفت در آمریکا به گونه ای است که کمتر نفت وارد می کنند و ثانیاً مستلزم آن است که روزی تمام تجهیزات نفتی عربستان و کویت و قطر و امارات از بین برود.

اگر دولت یازدهم تکرار شود اقتصاد کشور مانند ساختمان پلاسکو فرو می ریزد

قدیری ابیانه با بیان اینکه دولت هاشمی در سازندگی و دولت احمدی نژاد در عمران خوب عمل نمود ولی در این دولت نقطه مثبتی مشاهده نمی شود گفت: اگر این دولت در انتخابات آینده پیروز شود باید منتظر سقوط اقتصاد مثل سقوط ساختمان پلاسکو باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به فرموده امام نباید گذاشت که مرفهین و لیبرال ها بر کشور حاکم شوند و ما باید کشور خود را بسازیم و مسئولیت کارهای خود را هم برعهده بگیریم و به گردن انقلاب ، اسلام و نظام نیاندازیم

شایان ذکر است درپی انتقاد سخنران از سیاستهای دولت متاسفانه عده ای که مشخص است برای چه برآشفته شدند ضمن توهین وبی احترامی به سخنران اوج شخصیت و منش خود را در کنشهای سیاسی نشان داده و باتوجه به دعوت امام جمعه گلپایگان مبنی بر پاسخ دادن مستدل و منطقی، از این کار طفره رفته و با جنجال سازی مراسم را تحت وشعاع خود قرار دادند که این موضوع انسان را به یاد حوادث سال ۸۸ می اندازد که چگونه عده ای در برابر استدلال و منطق کم آورده و شروع به برهم زدن میز بازی می کنند .


ارسال نظرات
پر بیننده ها