خبرهای داغ:
دبیر نخستین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی گفت: پس از ۳۰ سال از زمان شهادت ضمن برگزاری نخستین یادواره برای شهدای غواص از رزمندگان، جانبازان، بسیجیان و فرماندهان غواص عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ در ارومیه تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۵۴۰۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مصطفی میلانی در نشست خبری نخستین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با تشریح چگونگی برگزاری این یادواره اظهار داشت: عملیات‌های کربلای 4 و 5 درست سی سال پیش در سال 1365 انجام شد و امسال برای نخستین بار برای عزیزانی که به عنوان غواص در این دو عملیات مجاهدت‌های غرورآفرینی انجام دادند یادواره ویژه برگزار می‌شود.

وی گفت: مقرر شده با همکاری شهرداری یکی از خیابان‌های جدیدالاحداث ارومیه به نام شهدای غواص نامگذاری شود و علاوه بر آن یک استخر که متعلق به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعیست نیز به نام شهدای غواص نام گذاری خواهد شد و یک مجموعه ورزشی نیز در داخل دانشگاه فنی حرفه‌ای قاضی طباطبائی ارومیه نیز به نام شهدای غواص نامگذاری می‌شود.

میلانی تصریح کرد: همزمان با برگزاری یادواره ویژه نامه‌ای که مشتمل بر زندگی نامه و معرفی شهدای غواص استان آذربایجان غربی است منتشر و بین عموم پخش می‌شود.

وی افزود: در این یادواره سردار امین شریعتی که در عملیات کربلای 5 و پس از شهادت سردار رشید اسلام مهدی باکری فرماندهی لشگر 31 عاشورا را بر عهده داشت به تبیین و تشریح زوایای ناگفته‌ای از حماسه رزمندگان اسلام بپردازد.

دبیر نخستین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی گفت: در این یادواره در قالب یک برنامه ابتکاری و خلاقانه از رزمندگان، جانبازان، بسیجیان و فرماندهان غواص عملیاتهای کربلای 4 و 5 با همان عناوینی که آن روزها در جبهه‌ها حضور داشتند تجلیل می‌شود.

میلانی افزود: 40 نفر از خانواده‌های شهدا، فرماندهان وقت، رزمندگان و جانبازان عملیاتهای کربلای 4 و 5 در نخستین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی با تقدیم هدایا و تندیس ویژه تجلیل می‌شوند.

وی اظهار داشت: در این یادواره فیلم مستند 21 قسمتی شهدای غواص که با مساعدت استاندار آذربایجان غربی تهیه شده رونمایی می‌شود و مقرر است این مستند در رسانه ملی نیز پخش شود.

ارسال نظرات