خبرهای داغ:
در مراسم معارفه مدیر شبکه بهداشت برخوار مطرح شد

فعالیت دولت در حوزه بهداشت و درمان در برخوار بی نظیر بوده است

کمالی با بیان اینکه اگر شهرک مواد غذایی در شهر سین استقرار پیدا کند، بستری بسیار مناسب برای صدور همه محصولات شهرستان به کل کشور فراهم می شود، در خصوص تولید ماست در برخوار نیز پیشنهاد داد: با توجه به تولید روزانه ۱۳۰ تن ماست در شهرستان، اگر شهرستان برخوار را در تولید ماست مانند گلپایگان مستثنی کنیم کمک بزرگی به اقتصاد شهرستان کرده ایم که امید می رود مسئولان در آینده این موضوع را پیگیری کنند.
کد خبر: ۸۸۲۵۳۹۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان برخوار در مراسم تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار که با حضور مردم و مسئولان استانی و شهرستان در تالار شهرداری دولت آباد برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های شبکه بهداشت و درمان برخوار در طول چهار سال فعالیت خود پرداخت.

دکتر حسن کمالی گفت: بهداشت و درمان شامل حوزه معاونت بهداشتی، معاونت درمان و … است که در حوزه معاونت بهداشتی ۱۴۰ نیرو در ۱۲ واحد در شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در این مدت چهار سال طرح مبارزه با سالک در شهرستان انجام شد و نتایج خوبی در بر داشت چراکه در سال گذشته ۴۶ مورد سالک در شهرستان وجود داشت و در سال جاری به ۲۰ مورد کاهش پیدا کرد.

کمالی با اشاره به اینکه خدمات شبکه بهداشت و درمان برخوار در حوزه معاونت بهداشتی تقریبا ۱۰۰ درصد رایگان بوده است، خاطرنشان کرد: رشد باروری در برخوار به ۲/۱ رسیده است در حالی که میانگین استانی آن ۱/۵ است.

این مسئول اضافه کرد: در سال ۹۱ دو کد اورژانس ۱۱۵ در شهرستان برخوار در شهرهای دولت آباد و حبیب آباد بود اما در حال حاضر با پیگیری های مجدانه شبکه بهداشت و درمان و حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار در مجلس دو کد دیگر در شهرک سیمرغ خورزوق و منطقه صنعتی دولت آباد اضافه شده است.

مدیر اسبق شبکه بهداشت و درمان برخوار ضمن اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای شهرستان برخوار، اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ قنادی در شهر سین، تولید بیش از یک سوم ماست استان اصفهان در شهرستان برخوار و تولید روزانه یک میلیون نان توسط نانوایان کمشچه، علی آباد و حبیب آباد گویای پتانسیل بالای شهرستان و مردم برخوار است که لازم است برای هر کدام از آن ها برنامه ریزی جدی انجام شود.

راه اندازی شهرک مواد غذایی سین، گامی مؤثر برای رشد اقتصادی شهرستان برخوار

کمالی با بیان اینکه اگر شهرک مواد غذایی در شهر سین استقرار پیدا کند، بستری بسیار مناسب برای صدور همه محصولات شهرستان به کل کشور فراهم می شود، در خصوص تولید ماست در برخوار نیز پیشنهاد داد: با توجه به تولید روزانه ۱۳۰ تن ماست در شهرستان، اگر شهرستان برخوار را در تولید ماست مانند گلپایگان مستثنی کنیم کمک بزرگی به اقتصاد شهرستان کرده ایم که امید می رود مسئولان در آینده این موضوع را پیگیری کنند.

وی از دیگر فعالیت های شبکه بهداشت و درمان در زمان تصدی خود را معدوم سازی بیش از ۱۰۰ تن مواد غذایی از تاریخ گذشته و غیرمجاز و کشف بیش از ۴۰ کارگاه غیرمجاز برشمرد و گفت: این اقدامات با همکاری سایر ارگان های مربوطه در شهرستان انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر با بیان اینکه فعالیت دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان طی سه سال گذشته با میزان فعالیت های دولت های قبل در ۲۲ سال گذشته برابری می کند، ابراز امیدواری کرد که پیگیری ها برای احداث بیمارستان دولتی در شهرستان ادامه پیدا کند.

کار مذمومی است که هنوز برخی تریبون ها به موضوع حقوق های نجومی اشاره می کنند

فرماندار شهرستان برخوار در ادامه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرای مرضیه (س)، گفت: به اقتضای ایام پیروزی انقلاب اسلامی به بیان شرایط کنونی کشور می پردازم.

اسفندیار تاجمیری اظهار کرد: در حوزه سیاست داخلی به لحاظ امنیت و آرامش در شرایط مطلوبی قرار داریم و در حوزه سیاست خارجی نیز تجربه برجام تجربه بسیار خوبی بود.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش ها و تدابیر دولت تدبیر و امید، تورم از بالای ۴۰ درصد به پنج درصد کاهش پیدا کرد، صادرات بر واردات پیشی گرفته و امروز به مرز تولید ۳ میلیون بشکه نفت رسیده ایم.

تاجمیری ادامه داد: از دیگر اقدامات دولت این است که بخشی از اموال بلوکه شده کشور بازپس گرفته شده و ایران رسما وارد باشگاه هسته ای دنیا شده است.

نماینده دولت در شهرستان برخوار اذعان کرد: نمی گوییم مشکلات وجود ندارد؛ چراکه هم اکنون نیز مشکلاتی مانند رکود و اشتغال و… وجود دارد و قابل انکار نیست که برون رفت از این مشکلات نیاز به انسجام، وحدت، همدلی و همپوشانی دارد.

فرماندار برخوار اظهار کرد: کار مذمومی است که برخی از تریبون ها هنوز هم به حقوق های نجومی اشاره می کنند در حالی که همه ی دریافتی های مازاد به خزانه کشور برگشت خورده است.

وی در ادامه به شرایط شهرستان برخوار اشاره کرد و گفت: در کنار قدمت، دیرینگی، غنای فرهنگی و اجتماعی و وجود مفاخر و علما و… و ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی که در شهرستان برخوار وجود دارد اما همچنان این شهرستان دچار مشکلاتی است که نیاز به بررسی و برنامه ریزی دقیق و مجدانه دارد و سطح عمومی و جایگاه شهرستان باید ارتقا پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه با احتساب اتباع بیگانه، شهرستان برخوار بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی و اتصال به کلان شهر اصفهان فرصت هایی را از شهرستان و مردم برخوار گرفته است اما می تواند فرصت ساز نیز باشد.

مجدانه پیگیر احداث بیمارستان دولتی در برخوار هستیم

فرماندار برخوار در پایان سخنان خود گفت: با قدرت پیگر احداث بیمارستان در شهرستان هستیم و بر ضرورت احداث اتاق فرمان اورژانس ۱۱۵ در شهرستان نیز تاکید داریم.

رئیس مرکز بهداشت و درمان استان اصفهان نیز در ادامه به سخنرانی پرداخت و گفت: اولین گام برای موفقیت در طرح تحول نظام سلامت، تحول سلامت درونی افراد است چراکه امروز عامل اصلی اکثر بیماری ها، نوع خوراک مردم، مصرف دخانیات و کم تحرکی و بی تحرکی افراد است که باید این رویه تغییر کند.

وی در ادامه گفت: اکثر بیماری های امروز بیماری های روانی، قلب و عروق و سرطان است که عامل اصلی در شکل گیری این بیماری ها خود افراد هستند.

در پایان مراسم از اقدامات چهار ساله دکتر کمالی تقدیر و به عنوان مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر معرفی شد و دکتر شهرام حاجیان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار شد.

حاجیان پیش از این ۱۱ سال سابقه فعالیت در شبکه بهداشت و درمان مبارکه را در کارنامه خود دارد.

ارسال نظرات