خبرهای داغ:

کلنگ خیرین برنده تر از قیچی مسئولان بوکانی

با نگاهی ساده به پروژهای کلنگ زنی شده و به بهره برداری رسیده در ایام دهه مبارک فجر می توان نقش پررنگ بخش خصوصی بویژه خیرین را دید که توانسته اند تقش بسیار مهمی در اوج سکوت پروژه های دولتی ایفا کنند.
کد خبر: ۸۸۲۵۳۷۸
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، با رسیدن به روزهای پایانی دهه مبارک فجر و کلنگ زنی و افتتاحیه های فراوان در سراسر کشور بوکان بار دیگر دهه سوت و کوری را پشت سر می گذارد.

همه ساله با آغاز جشن های دهه مبارک فجر، تلاش وخدمت دولت و مسئولان استانی و شهرستانی در جهت بهره برداری و کلنگ زنی پروژها در حوزه مدیریت خود به اوج می رسد.

هر چند طی چند سال گذشته و به علت تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه ایران اسلامی در سراسر کشور بسیاری از پروژه ها به صورت نیمه کاره رها شده و بودجه ای برای تکمیل بسیاری از این پروژها اختصاص داده نشد.

مردم شهرستان بوکان نیز به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان امید داشتند که در بهمن 95 به عنوان آخرین سال فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد کلنگ زنی ها و افتتاح های گسترده در این شهرستان باشند ولی با تکرار شدن داستان سال های گذشته باز نه هیچ پروژه بزرگی در این شهرستان به بهره برداری رسید نه کلنگ زنی شد.

این که تا چه اندازه اراده مسئولان نهادهای اجرایی شهرستان در این امر دخیل است موضوعی است که کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد ولی آنکه در مدت چهار ساله عمر یک دولت در شهرستان بوکان تنها مردم شاهد افتتاح یک پروژه ملی آن هم به صورت نیمه کاره باشند تنها می تواند نشان از ضعف مدیران داخلی شهر باشد که نتوانسته است مسئولان بالاتر از خود را برای تخصیص اعتبار راضی کند.

شاید اگر خیرین، بویژه خیرین مدرسه ساز پای کار نبود، تعداد پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در بوکان از تعداد انگشتان یک دست فراتر نمی رفت در حالی که هنوز چندین پروژه ملی در این شهرستان بعد از سالها هنوز آماده بهره برداری نشده اند.

با نگاهی ساده به پروژهای کلنگ زنی شده و به بهره برداری رسیده در ایام دهه مبارک فجر می توان نقش پررنگ بخش خصوصی بویژه خیرین را دید که توانسته اند تقش بسیار مهمی در اوج سکوت پروژه های دولتی ایفا کنند.

با جمع بندی پروژهای موجود در شهرستان بوکان که طی دهه فجر 95 کلنگ زنی و به بهره برداری رسیدند 13 مورد بخش خصوصی و خیرین و تنها 8 طرح را دولت توانسته است بر عهده گیرد که نشان از ضعف مفرط مدیران دولتی در جذب اعتبارات دولتی را می دهد.

تصور نادرستي كه در بين مديران دستگاه‌هاي دولتي بوکان شكل گرفته و از يك امر بديهي نتيجه نادرستي صورت پذيرفته اين است که علت نيمه تمام ماندن طرح‌هاي عمراني كمبود تخصيص منابع مالي است؛ در صورتي كه با نگاهی گذرا به شهر های اطراف می توان خلاف سخنان مدیران را در این شهرستان ثابت کرد.

عقب‌ماندگی پروژه‌های عمرانی طی سه و نیم سال گذشته در بوکان کاملا مشهود بوده و جای هیچ دفاعی ندارد و رهاسازی این پروژه‌ها اثر و پیامد منفی در زندگی مردم این شهرستان گذاشته است که به وضوح می توان آن را در لایه های مختلف سطح شهر روئیت کرد.

هر چند طی این دوازده روز مردم بوکان همچون چندین سال گذشته شاهد کمترین افتتاح ها و کلنگ زنی های دولتی در سطح شهرستان بودند ولی با پای کار آمدن خیرین مدرسه ساز و کلنگ زنی چندین پروژه در روستاهای محروم به داد مسئولانی رسیدند که برای فرار از انتقادات مجبور به افتتاح پروژه نیمه کاره میدان میوه و تره بار بوکان شده بودند.

به اذعان و اعتقاد دیگران, شهروندان بوکانی از ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردار هستند و با مواجه شدن با کم کاری های صورت گرفته در بخش عمرانی نگاه ارزیابی کننده ای نسبت به عملکرد مسئولان در همه بخش ها نیز پیدا می کنند که در کل می تواند باعث کاهش اعتماد عمومی نسبت به مدیریت ارشد شهرستانی شود.

مردم بوکان با نگاهی به شهر های همجوار خود بر این مهم یقیین دارند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را در خدمت به مردم و مناطق محروم به کار بسته است و این خود مسئولان منطقه ای و شهرستانی هستند که نمی توانند از این خدمات به طور صحیح و کارامد استفاده و مناطق مدیریتی خود را از آنان بهره مند کنند .

امید است مسئولان شهرستانی در آخرین ماه های حضور دولت تدبیر و امید حد اقل بتوانند با بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان بوکان که قرار بود در دهه فجر افتتاح شود و به صورت کاملا غیر منتظره ای به عقب افتاد بتوانند حد اقل بار سنگین انتقادات را کاهش دهند .

ارسال نظرات