معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پروژه کنار گذر بوکان و همچنین بزرگراه بوکان میاندوآب را یکی از پنج کریدور اولویت دار شرکت ساخت و توسعه راههای کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۲۵۳۷۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این بازدید خیرالله خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پروژه کنار گذر بوکان و همچنین بزرگراه بوکان میاندوآب را یکی از پنج کریدور اولویت دار شرکت ساخت و توسعه راههای کشور عنوان کرد و افزود:‌ در اجرای این پروژه مشکل طرح و دستور وجود ندارد و هر دستوری جهت اتمام به موقع پروژه نیاز باشد تصویب و اجرا خواهد شد.

وی افزود: با اختصاص اعتبارات مورد نیاز این پروژه سعی داریم فاز اول این کنار گذر را از روستای ناچیت تا جاده شاهین دژ به طول هفت کیلومتر تا 15 تیر ماه به اتمام برسانیم و آن را به زیر بار ترافیکی ببریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تملک دو کیلومتر ادامه مسیر این کنار گذر نیز خبر داد و گفت: برای تملک ادامه پروژه به طول شش کیلومتر یک میلیارد تومان اختصاص داده شد که بعد از تملک اراضی اجرای فاز دوم این پروژه شروع و در صددیم یک باند آن را تا اواخر سال 94 به بهره برداری برسانیم.

وی با تاکید بر انجام زودتر تردد در مسیر کمربندی بوکان در مورد بزرگاه بوکان به میاندوآب نیز گفت: هم اکنون 19 کیلومتر این بزرگاه از سمت میاندوآب به بوکان زیر بار ترافیکی قرار گرفته و 10 کیلومتر دیگر آن نیز آماده قیر پاشی و آسفالت است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

در این بازدید دکتر عثمانی نماینده بوکان در مجلس شواری اسلامی نیز ضمن تاکید بر اتمام این پروژه گفت: کنار گذر بوکان یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی شهرستان بوکان است که می تواند در کاهش بار ترافیکی این شهرستان نقش ویژه ای داشته باشد ولی تا کنون به علت نبود اعتبارات به بهره برداری نرسیده است.

کاهش بار ترافیکی در شهر، سالم ماندن زیر ساخت های شهری و جلوگیری از آلودگی صوتی و زیست محیطی ناشی از ورود وسائط نقلیه سنگین و عبوری به داخل شهر از اهداف و مزایای این طرح است.

ارسال نظرات