بوشهر_ جانشین فرمانده سپاه شهرستان بوشهر گفت: براساس ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های طبیعی مناطق مختلف طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستاهای بوشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۵۳۳۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ سرهنگ غلامرضا شهابی در نشست هم‌اندیشی با فعالان طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بوشهر با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی متفاوت است اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی امری پویا، فعال، درازمدت است اما ریاضت اقتصادی یا مقاومت اقتصادی امری کوتاه مدت، انفعالی، بخشی و مربوط به شرایط بحرانی جامعه است.

وی تصریح کرد:  گام دیگر که در بیانات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی دیده می‌شود حرکت به سمت اقتصاد خودساخته از درون مبتنی بر الگوهای بومی است که بسیج سازندگی یک الگوی موفق است که باید مورد حمایت بیشتر قرار گیرد و باحمایت بیشتر می تواند درحوزه اقتصاد مقاومتی موفق باشد.

جانشین فرمانده ناحیه بوشهر  با اشاره به لزوم مصرف صحیح و جلوگیری از اسراف در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید بر لزوم مدیریت مصرف، به ارائه دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی پرداخت و فرهنگ را نقش اساسی دراقتصاد مقاومتی دانست.

شهابی با اشاره به اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها اجرا می‌شود تاکید کرد: براساس ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های طبیعی مناطق مختلف طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستاهای بوشهر اجرا می‌شود.

در این نشست یکی از فعالان طرح اقتصاد مقاومتی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و افزود: این نشست‌های هم اندیشی می‌تواند باب گفتگو را در همه حوزه‌ها ازجمله اقتصاد مقاومتی تبیین کند ضمن اینکه بسیج سازندگی می‌تواند در پیشبرد کلی یک اقتصاد نقش اساسی داشته باشند.

مهدی میرشکار گفت : خود باوری وتعامل وتوجه به همه ارکان جامعه را از مصادیق مهم وموثر در اقتصاد مقاومتی است.

 در این نشست هم اندیشی به جمع بندی پرداختند و نقش فرهنگ، باورهای مردم، توجه به توانمندی‌های داخل توام با تعامل و گفتمان سازنده با رویکرد مدیریت جهادی و توجه وافر به اقتصاد دانش بنیان و حمایت از بخش خصوصی  را ازضروریت های اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی برشمردند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات