یک مقام مسئول از امضای قرارداد محرمانگی توسعه میدان نفتی چنگوله با گازپروم روسیه و دو شرکت نروژی و تایلندی خبر داد وگفت: این شرکت‌ها ۶ماه فرصت برای نهایی کردن مطالعات توسعه میدان نفتی دارند.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۸۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  علی عباسی لرکی با بیان اینکه تاکنون با سه شرکت نفتی DNO نروژ، PTTEPP تایلند و گازپروم نفت روسیه برای توسعه میدان نفتی چنگوله مذاکره و حتی تفاهم نامه و قرارداد محرمانگی امضا شده است، گفت: این سه شرکت ۶ ماه فرصت دارند تا پیشنهاد خود را برای مطالعه این میدان نفتی ارائه دهند.

 

مجری طرح چنگوله با بیان اینکه عملیاتی شدن این میدان در دو فاز است، تصریح کرد: در فاز یک‌ اجرای ۶ حلقه چاه درنظر گرفته شده که دو حلقه چاه تعمیری و ۴ حلقه چاه تولیدی جدید با تولید روزانه حدود ۱۵ هزار بشکه نفت برآورد شده و در فاز دوم با حفر۱۳ حلقه چاه و برنامه زمان بندی حدود ۴۰ ماه، ‌ به تولید ۳۵ هزار بشکه نفت در روز خواهیم رسید.

 

این مقام مسئول با اعلام اینکه در این دو فاز ۱۹ حلقه چاه با برنامه زمان بندی حدود ۸۰ ماه و تولید روزانه به میزان ۵۰ هزار بشکه نفت خام در نظر گرفته شده است، افزود: شرکت متن اولین جلسات کاربردی و تخصصی با این شرکت‌ها برگزار کرده و مقرر شده جلسات بعدی هم  برای جمع بندی نقطه نظرات کارشناسی برگزار شود.

 

عباسی لرکی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سال ۹۶ بعد از ارائه پیشنهاد مناسب، مناقصه رسمی توسعه این میدان نفتی برگزار و مراحل اجرایی کار آن آغاز شود.

 

میدان نفتی چنگوله یکی از میادین هیدروکربوری موجود در ساختمان زمین شناسی بلوک اناران در دماغه کوه‌های زاگرس، در امتداد مرز ایران و عراق و در قسمت جنوب غربی استان ایلام بین دو شهر مهران و دهلران قرار گرفته است.

ارسال نظرات