رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: افزایش و مدیریت صحیح صادرات این محصولات بخصوص در بخش مرغ تنها راه چاره خروج از مشکلات است، با این وجود باید گفت که وزارت جهاد کشاورزی عملکرد مناسبی در صادرات نداشته است.
کد خبر: ۸۸۲۵۱۶۱
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، گوشت مرغ از جمله مواد غذایی رایج در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی است که همواره مردم و مرغداران از نابسامانی بازارش رنج می برند. این بی ثباتی در بازار عرضه مرغ آسیب هایی جدی بر صنعت مرغداری و بخصوص پرورش دهندگان طیور وارد کرده است و علاوه بر اینها زمینه ای مناسب برای جولان دادن گران فروشان در بازار آشفته تولید و توزیع مرغ را نیز فراهم آورده است. خبرگزاری بسیج در ادامه پیگیری های خود در این رابطه، بخش دیگری از موضوع را واکاوی کرده است. 
 
مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگار اقصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از عملکرد دولت در صادرات محصولات دامی اظهار داشت: در کشور ما در گروهی از محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی مازاد تولید وجود دارد و همین مازاد تولید موجب آسیب های جدی برای تولیدکنندگان می شود.

وی با بیان اینکه عدم مدیریت مازاد تولیدات محصولات دامی علاوه بر آسیب به تولیدکنندگان موجب نابسامانی در بازارهای پایتخت می شود، افزود: افزایش و مدیریت صحیح صادرات این محصولات بخصوص در بخش مرغ تنها راه چاره است با این وجود باید گفت که وزارت جهاد کشاورزی عملکرد مناسبی در صادرات نداشته است. البته گاهی بیماری های طیور هم کار صادرات را مختل می کند اما در مجموع مدیریت مناسبی برای صادرات نداریم.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تصریح کرد: افزایش صادرات طیور می تواند قیمت هایی واقعی برای مرغ کشتار در بازار ایجاد کرده و سودی منصفانه را برای مرغداران به دنبال داشته باشد که هم موجب رضایت مردم و هم رضایت تولیدکنندگان خواهد شد.

ارسال نظرات