خبرهای داغ:
«خاطرات یک دیپلمات» شامل خاطرات جواد منصوری از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.
کد خبر: ۸۸۲۵۰۷۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، «خاطرات یک دیپلمات» مجموعه‌ای دو جلدی از خاطرات جواد منصوری، نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، است که به کوشش محمدحسین مصحفی تدوین شده و کار انتشار آن را سوره مهر برعهده دارد.

این اثر خاطرات نخستین فرمانده سپاه را پس از پیروزی انقلاب اسلامی روایت می‌کند. پیش از این نیز کتاب دیگری درباره خاطرات منصوری با عنوان «سال‌های بی‌قرار» منتشر شده بود که روایت او پیش از پیروزی انقلاب را دربرداشت.

کتاب جدید انقلاب را به روایت منصوری ثبت و توصیف کرده است. اثر حاضر از همان بخش نخست به روز پیروزی انقلاب و فعالیت انقلابیون در روزهای بعد می‌پردزاد؛ منصوری در این بخش به جزئیات پرداخته و نویسنده نیز تلاش دارد تا نکته‌ای از قلم نیندازد. اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی، تشکیل دادگاه انقلاب، بازجویی از مقامات پهلوی، سفر یاسر عرفات به ایران، بازگشت امام(ره) به قم، برگزاری یا عدم برگزاری رفراندوم و ... از جمله مباحثی است که در فصل نخست کتاب تحت عنوان «پیروزی انقلاب اسلامی» به آن پرداخته شده است.

در بخش دیگر، خاطرات منصوری به عنوان اولین فرمانده سپاه نقل شده است؛ این بخش به دلیل سمت منصوری در برهه‌ای حساس از انقلاب اهمیت خاصی دارد. فصل دوم این اثر نیز به خاطرات منصوری به عنوان یک دیپلمات می‌پردازد؛ زمانی که منصوری از فرماندهی سپاه استعفا داده و در قامت یک دیپلمات فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

انتشارات سوره مهر قصد دارد که این اثر را برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب تهران توزیع کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها