حجت الاسلام خوش خلق در گفتگو با «بسیج»:
کارشناس مذهبی گفت: در روایت داریم که امام صادق (ع) می فرمایند شیعیان ما از سرشت اضافی ما آفریده شده اند در شادی ما شاد هستند و در ناراحتی ما ناراحت هستند.
کد خبر: ۸۸۲۵۰۶۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
حجت الاسلام ابوالقاسم خوش خلق کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: این ایام مصادف شده با ایام دهه اول فاطمیه که معمولا محافل و مجالس عزاداری برگزار می شود و ما هم به عنوان کسی که شیعه اهل بیت هستیم به این مجالس اهمیت می دهیم و از این فرصت به خوبی استفاده می کنیم.

کارشناس مذهبی ادامه داد: در روایت داریم که امام صادق (ع) می فرمایند شیعیان ما از سرشت اضافی ما آفریده شده اند در شادی ما شاد هستند و در ناراحتی ما ناراحت هستند.

وی افزود: ما در قرآن سوره ای به نام کوثر داریم در یک مقطع زمانی بود که فرزند پیامبر از دنیا رفتند کسانی که با ایشان مشکل داشتند طعنه زدند که پیامبر ابتر است و از نسل ایشان فرزندی به دنیا نمی آید تا اینکه سوره مبارکه کوثر نازل شد خطاب به پیامبرکه ما به تو فاطمه زهرا (س) را دادیم و اصلا نگران نباش چرا که یاری چون حضرت علی (ع) و دختری همچون حضرت زهرا (س) داری.

حجت الاسلام خوش خلق تصریح کرد: در روایت داریم که از امام صادق (ع) پرسیدند فاطمه به چه معنا است؟ آقا فرمودند فاطمه یعنی بریده شده از هر بدی. در مورد جایگاه حضرت فاطمه (س) در نزد پیامبر (ص) باید گفت پیامبر می فرمایند فاطمه پاره تن من است هر کسی که او را مسرور کند مرا مسرور کرده و هر کسی به او بدی کند و او را اذیت کند مرا آزرده است و می فرمایند فاطمه عزیز ترین مردم در نزد من است. وقتی حضرت زهرا(س) وارد مجلسی می شد پیامبر (ص) بلند می شدند و دست او را می بوسیدند.

ارسال نظرات