خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با کارکنان امداد الموت غربی دیدار و بر استفاده از ظرفیت های اشتغال به خصوص در حوزه گردشگری و صنایع دستی به عنوان رویکرد جدی برای فقرزدایی تأکید و از کارکنان خواست در ارائه خدمات به محرومان رویکردهای علمی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۲۵۰۴۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، وحید میرزایی بافتی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با کارکنان الموت غربی گفت: تلفیقی بین دانش و تجربه را میان همکاران داریم؛ باید بپذیریم که ایراداتی در کارها وجود دارد ولی خیلی از مشکلات با ارتقای عملکردمان مرتفع می شود که این مهم در سیر رشد کیفی خدمات خواهد حاصل می شود.

وی مددکاری را جایگاهی مهم در عرصه خدمت امداد خواند و ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که نسبت به مددکاری حرفه ای بیگانه هستیم چون سطح مطالعات و دانش در این حوزه باید افزایش یابد تا فاصله فضای مددکاری و اداری کاهش یابد؛ از این رو بخشی از این فاصله مربوط به فقدان آموزش است که باید با ارتقای آموزش ها این خلا را می توان جبران کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: بخش دیگر نقصان در کار مددکاری مربوط به حجم بالای کار است که در این خصوص باید از ظرفیت های مردمی نیز برای خدمت به محرومان استفاده شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین لزوم نگاه فراگیر و وسیع را در جلب مشارکت های مردمی ضروری دانست و توضیح داد: استفاده از مشارکت مردمی نباید تنها در دریافت کمک های مالی دیده شده چراکه افراد در جامعه تخصص هایی دارند که گاهی می توانند تخصص خود را به مددجویان ارائه کنند؛ به عنوان نمونه وکیل می تواند در ارائه خدمات حقوقی، معلم در آموزش تحصیلی فرزندان تحت حمایت، پزشک در خدمات درمانی و بهداشتی و سایر مساغل هم به نسبت توانایی و تخصص خود می توانند ما را در خدمت به محرومان یاری کنند.

وی تصریح کرد: بخش دیگر جلب مشارکت های مردمی را نیز می توان در استفاده از توان و ظرفیت های موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری یا سازمان ها و دستگاه هایی که کار موازیی با امداد دارند، جستجو کنیم تا خدمات مناسب و شایسته به مددجویان ارتقا یابد.

میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: باید به جای تصدی در زمینه فقر، مدیریت بر فقر داشته باشیم و در این مسیر می توان ظرفیت مراکز نیکوکاری بیش از حد فعلی مورد استفاده قرار گیرد در واقع این مراکز، محلی برای سرمایه گذاری نیکوکاری در جامعه است که راه نجات از این فشارها و برون رفت از این مشکلات سپردن کار به مراکز نیکوکاری است.

وی یادآورشد: مهمترین رویکرد امداد بر این محور استوار است که کار در قالب مراکز نیکوکاری به مردم واگذار شود، هر کاری که مردم مسئولیت آن را بر عهده گیرند، خروجی کار نتیجه بخش و مثمرثمر خواهد بود.

در ادامه برخی از کارکنان دیدگاه ها و نظراتشان در خصوص تسریع در ارائه خدمات به محرومان بیان کردند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها