خبرهای داغ:

اعتراض بی سابقه خوزستانی‌ها به روحانی

مردم اهواز روز گذشته در اعتراض به سیاست‌های دولت در حفاظت از محیط زیست خوزستان و ناکارآمدی مدیران ارشد دولتی تجمع کردند.
کد خبر: ۸۸۲۵۰۴۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رهیاب روز گذشته خوزستانی‌ها در اعتراض به سیاست‌های دولت در حفاظت از محیط زیست خوزستان در اهواز تجمع کردند و پس از این تجمع اقدام به راهپیمایی کردند. غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان مانند عبدالحسن مقتدایی در جمع مردم حضور نیافت تا همچنان صدای مردم از پشت درهای بسته به گوش مسئولان ارشد دولت در استان برسد.

خواسته مردم چه بود؟ این نخستین تجمع خوزستانی‌ها در دولت یازدهم نیست و پیش از آن چندین زنجیره انسانی برای حمایت از رودخانه کارون و چندین تجمع در اعتراض به وضعیت آب و هوایی کردند. این بار اما جمعیت بیش از جمعیت‌های گذشته بود و علت این به ستوه آمدن مردم قطعی آب و برق خوزستان در روزهای گذشته بود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز می‌گوید: بر اساس چیزی که مشاهده کردیم این تجمع مخلوطی از مطالبات درباره آب، گرد و خاک، برق و گروه ملی بوده و عده ای نیز بر روی پل نادری راهپیمایی کرده اند. اگر مقصری وجود داشته باشد دستگاه قضائی برخورد می کند؛ البته باید در گام نخست مقصر، معلوم و سپس درباره آن قضاوت شود.

علی‌اصغر صادقی‌گندمانی با بیان اینکه هنوز هیچ پرونده ای در زمینه انتقال آب کارون و گرد و خاک در دستگاه قضائی تشکیل نشده است، می‌افزاید: پیش از این پرونده آلودگی رودخانه کارون در ستاد جرایم خاص دادگستری مطرح شده اما به مسأله انتقال آب ورود نکرده ایم.

وی عنوان می‌کند: برای تشکیل پرونده، سازمان حفاظت محیط زیست می تواند شکایت کند و تشکل های مردم نهاد نیز می توانند به قضیه ورود کنند، اگر مقصری وجود داشته باشد دستگاه قضائی نیز در حد صلاحیت خود وارد می شود.

علی گلمرادی  با بیان اینکه اتفاقات پیش آمده در خوزستان قابل پیشگیری است، اظهار داشت: وقتی اعلام می‌کنند عامل قطعی آب و برق شرایط محیطی پس از ریزگردها و مه گرفتگی بود، به معنی این است که می‌توانستند با تهیه ابزار و تجهیزات مناسب و شست‌وشوی به موقع شبکه جلوی بروز این بحران را بگیرند.

وی بیان کرد: توجیهات مسئولان استانی و ارشد دولتی قابل قبول نیست و وزارت نفت نیز معتقد است که در روز 23 بهمن به دلیل قطعی بر با کاهش 700 هزار بشکه‌ای نفت مواجه شده است و به همین دلیل ضربه سنگینی به اقتصاد کشور به شمار می‌آید.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال تهیه یک گزارش جامع درباره اتفاقات اخیر خوزستان هستیم، گفت: عامل این اتفاقات باید کشف کنیم و به تبع آن وزیر نیرو را مواخذه کنیم.

وی با تأکید بر این موضوع که وزیر نیرو باید در این باه مواخذه شود، عنوان کرد: سال‌های سال ریزگردها در خوزستان هستند و وضعیت آب و هوایی استان روشن است و به همین دلیل باید از قبل این موضوع مدیریت می‌شد.

گلمرادی با بیان اینکه مشکلات کشور با یک عذرخواهی حل نمی‌شود، افزود: مشکلات مدیریتی با این عذرخواهی‌ها حل نمی‌شود و ما روز گذشته به همراه نمایندگان دیگ طی بیانیه‌ای اعتراض کردیم و این اتفاقات مربوط به منافع ملی است.

وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس به دنبال تهیه گزارشی درباره اتفاقات اخیر هستند و پس از بررسی گزارش در کمیسیون انرژی، گزارش به هیئت رئیسه تقدیم می‌شود و انتظار تجدید ساختار در زیرمجموعه وزارت نیرو هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تناقضات آماری در دولت گفت: این تناقض‌ها برای توجیه موضوع است و در گزارش کمیسیون انرژی به این می‌پردازیم که سوءمدیریت در کجا بود. بعید نیست که این تحقیقات منجر به استیضاح وزیر نیرو شود چرا که اتفاقات در شأن مردم نیست و با حیثیت کشور هم بازی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار