کاخ سفید لحظاتی پیش از استعفای مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری این کشور از سمت خود خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۵۰۳۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که «مایکل فلین» از سمت خود بعنوان مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا استعفا کرده است.

بنا بر بیانیه کاخ سفید، «کیت کلاگ» ژنرال بازنشسته آمریکایی جایگزین وی شده است. سی ان ان گزارش کرد که استعفای فلین احتمالاً به تماس‌های وی با روسیه مربوط می‌شود.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «دونالد ترامپ، ژنرال جوزف کیت کلاگ (بازنشسته) را بعد از استعفای مایکل فلین، بعنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، معرفی کرده است».

اوایل امروز، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده بود که گزارشات مربوط با تماس‌های تلفنی «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید قبل از مراسم تحلیف ترامپ با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، ارتباطات تلفنی فلین با کیسلیاک قبل از مراسم تحلیف 20 ژانویه دونالد ترامپ، سؤالاتی را درباره این مسئله به وجود آورده است که آیا فلین قانونی را نقض کرده است که شهروندان عادی آمریکا را از تعامل با کشورهای خارجی که آمریکا با آنها نزاع دیپلماتیک دارد، منع می‌کند.

رسانه های آمریکا گزارش کردند که فلین قبل از آنکه ترامپ رسماً بعنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا سوگند یاد کند، در خصوص موضوعات تحریم‌های ضدروسی با کیسلیاک گفت‌وگوکرده است.

فلین در نامه استعفای خود اعلام کرده است که کاخ سفید را در جریان کامل ارتباطات خود با سفیر روسیه در آمریکا قرار نداده است.

وی در اینباره گفت: «متأسفانه، به دلیل سرعت سریع حوادث، من سهواً، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و  دیگران را در جریان ناقص تماس تفنی خود با سفیر روسیه قرار دادم».

فلین تأکید کرد: «من صادقانه از رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور عذرخواهی کردم و آنها عذرخواهی مرا پذیرفتند».

به گزارش فارس، در نامه فلین آمده است: «در حیطه وظایفم بعنوان مشاور امنیت ملی آتی آمریکا، تماس‌های تلفنی زیادی با همتایان خارجی، وزرا و سفرا داشتم. این تماس‌ها در راستای تسهیل انتقال قدرت آرام بود و قرار بود روابط ضروری بین رؤسای جمهور، مشاوران و رهبران خارجی را آغاز کند. چنین تماس‌هایی یک اقدام استاندارد در هر انتقال قدرت است».

ارسال نظرات