دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل خبر داد
با گذشت اولیای دم حکم قصاص قاتل یک پیرمرد لغو و یک اعدامی پای چوبه‌ دار در اردبیل بخشیده شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۰۱۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، ناصر عتباتی در حاشیه بازدید از زندان مرکزی اردبیل اظهار داشت: با گذشت اولیای دم حکم قصاص قاتل یک پیرمرد لغو و یک اعدامی پای چوبه‌ دار در اردبیل بخشیده شد که این صحنه‌ واقعا نشان از بزرگواری و گذشت اولیای دم بود که همه را متاثر ساخت.

وی افزود: با توجه به اینکه  حکم قصاص قاتل یک پیرمرد قرار بود در زندان مرکزی اردبیل اجرا شود، خوشبختانه با صحبت‌های مسئولان قضایی و معاون اجرای احکام دادستانی توانستیم رضایت اولیای دم را جلب کرده و در نهایت این خانواده از حکم قتل صرف نظر کردند و درس گذشت و ایثار را به همگان آموختند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل بیان کرد: این پرونده در سال 89 پس از وقوع یک فقره قتل به دنبال اختلافات بین قاتل و مقتول تشکیل شده بود که در مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت و قاتل به قصاص نفس محکوم شد ولی در نهایت توانست از چوبه دار رهایی یابد.

عتباتی بیان کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی شاهد وقوع چنین حوادث و اتفاقات ناگواری در سطح استان نباشیم و فرهنگ درست زیستن را در بین عموم مردم ترویج دهیم، چرا که بیشتر این عوامل در اثر ناآگاهی‌ها به وجود می‌آید و نیاز است که راهکارها و تصمیمات اساسی در این زمینه اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه استان همکاری و مشارکت‌های همه‌جانبه‌ای با ما در ارتباط با تحقق اهداف مورد نظر داشته باشند تا از این پس شاهد وقوع حوادث ناگوار و تلخ قتل در منطقه نباشیم و شاهد کاهش پرونده‌های منجر به قتل باشیم.
ارسال نظرات