معاون عملیات ناحیه امام حسین(ع) از برگزاری رزمایش گردان های الی بیت المقدس با عنوان «مرزبانان کویر»، طی روزهای ۵ و ۶ اسفند و رزمایش گردان های کوثر در ۲۸ بهمن در بخش مرکزی قم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۴۹۷۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، میثم کوهی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)با اشاره به برگزاری رزمایشات ناحیه گفت: هدف از اجرای این رزمایشات بالا بردن سطح آمادگی رزم گردان های الی بیت المقدس و کوثر و همچنین آمادگی جهت بازدارندگی دشمن است.

وی افزود: برای اولین بار رزمایش امداد و نجات گردان کوثر حضرت زهرا(س) باتوجه به اینکه ازاولین سال ابلاغ آن می گذرد برگزار خواهد شد.

معاون عملیات ناحیه بسیج امام حسین(ع) بیان داشت: رزمایشات گردان های الی بیت المقدس با عنوان " مرزبانان کویر" پنجم و ششم اسفند، به صورت همزمان در سه نقطه اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: رزمایش گردان شهید ابراهیمی به منظور دفاع از کوی و برزن، رزمایش گردان شهید قربانی که ده سال است برگزار می شود و رزمایش اصلی است و رزمایش گردان شهید جلالی نیز به منظور مقابله با هلی برن برای دومین سال متوالی برگزار خواهد شد.

کوهی گفت: گردان های بیت المقدس و احتیاط گردان های امام حسین(ع) در ماموریت های رزمی بوده و گردان های امام علی(ع) نیز در ماموریت های امنیتی می باشند و همچنین گردان های امداد و نجات نیز به منظور کمک به هلال احمر در شرایط بحرانی و حوادث ایفای نقش دارند.

معاون عملیات ناحیه امام حسین(ع) در پایان ابراز داشت: در طول سال ۹۵ سه مرحله فراخوانی گروهانی و سه مرحله فراخوانی گردانی جهت آمادگی و آموزش رزمایشات اصلی که در پیش است، برگزار شد.

رزمایش گردان کوثر حضرت زهرا(س) در تاریخ بیست وهشتم بهمن ماه و رزمایشات گردان های الی بیت المقدس در تاریخ های پنجم و ششم اسفندماه برای اولین بار در محدوده ی سرزمینی ناحیه(بخش مرکزی استان قم) برگزار خواهد شد و جمعی از مسئولان سپاه و بسیج از مرکز نیز بر اجرای آن نظارت خواهند داشت.




ارسال نظرات