کد خبر: ۸۸۲۴۹۴۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

 مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: امسال به مناسبت دهه مبارک فجر 700 طرح اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی 3 هزار نفر در استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، محمدرضا آران ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهه فجر تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری است و این انقلاب برگرفته از قیام عاشورا و یک حادثه ریشه‌دار فرهنگی است.

وی ادامه داد: امسال به مناسبت دهه مبارک فجر 700 طرح اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی در استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تصریح کرد: طرح‌های اقتصاد مقاومتی در هرمزگان شامل پرورش مرغ بومی و محلی، پرورش شترمرغ ، دام‌های سبک و سنگین، پرورش قارچ، کشت علوفه هیدروپونیک، پرورش زنبور عسل و کشت داربستی است.

آران با بیان اینکه در نظر است صنایع تبدیلی هر شهرستان را به یک قطب تولیدی تبدیل کنیم، افزود: با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال برای 3 هزار نفر در سراسر استان اشتغال ایجاد شده است که یک‌هزار و 400 نفر آموزش‌های لازم را در این راستا کسب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حمایت از صنایع تولیدی تاثیر بسزایی در رونق و شکوفایی اقتصاد کشور دارد و اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان را در دو عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی پیش برده‌ایم.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان یادآور شد: 150 پروژه شامل مسجد، خانه عالم، کانون‌های فرهنگی، آبرسانی روستایی، غسالخانه و ... در این هفته در سراسر استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: توزیع 120 بسته فرهنگی به‌همراه نصب 2 هزار متر فرش با اعتبار 18 میلیارد ریال جهت مساجد استان در این مدت انجام خواهد شد.

آران با اشاره به توزیع 500 بسته کمک‌های اولیه در روستاهایی که فاقد امکانات بهداشتی هستند، عنوان داشت: به یک‌هزار و 300 زوج از مددجویان کمیته امداد هم در قالب جهیزیه ازجمله یخچال، تلویزیون، لباسشویی، فرش، پتو، جاروبرقی، اتوبخار و ... با اعتباری افزون بر 60 میلیارد ریال اهدا خواهد شد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان خدمات‌رسانی به مردم، کمک به دولت، ایجاد اشتغال، توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی را ازجمله فعالیت‌های بسیج سازندگی ذکر و خاطرنشان کرد: اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و اعزام تیم پزشکی در هر شهرستان استان در مباحث عمرانی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی از جمله فعالیت‌های این گروه‌ها است.

آران یادآور شد: از ابتدای سالجاری یک هزار و 75 خانه مددجوی کمیته امداد در شهرستان‌های استان در حال احداث است که بخشی از آنها به اتمام رسیده و برخی در حال انجام است که در این بین 2000 پروژه محرومیت‌زدایی در عرصه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

وی در پایان عنوان داشت: توزیع اقلام بین افراد نیازمند، بی‌سرپرست، بدسرپرست و صعب‌العلاج در قالب کمک‌های اجتماعی با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان، تفاهم‌نامه با ادارات مختلف در خصوص اقتصاد مقاومتی و برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی استان هرمزگان است.
ارسال نظرات