خبرهای داغ:

مدیرکل جدید ارشاد قم معرفی شد

سید موسی حسینی کاشانی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم معارفه شد.
کد خبر: ۸۸۲۴۸۳۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
مدیرکل جدید ارشاد قم معرفی شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم تودیع مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معارفه مدیرکل جدید ظهر امروز در تالار شهید آوینی برگزار شد.

دانشی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این مراسم با اشاره به جایگاه شهر قم اظهار کرد: این شهر، شهر اهل بیت(ع)، مرجعیت، حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی است و باید شان آن حفظ شود، نباید این مساله بهانه ای برای کم کاری در شهر قم باشد.

وی ادامه داد: وقتی طلبه ای در شهر قم موسسه فرهنگی ایجاد می‌کند، شعاع فعالیت آن به مناطق مرزی کشور هم می‌رسد. برگزاری بزرگترین نمایشگاه کتاب استان پس از انقلاب اسلامی در دوره کوتاه مدیریت من اتفاق افتاد، شهر قم پایتخت معنوی، علمی و فرهنگی کشور است و باید کارها در این شهر در شان قم است.

فرجی سرپرست سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این مراسم گفت: طی 9 ماه اخیر چهار هزار عنوان کتاب در استان قم مجوز چاپ گرفتند که پس از تهران رتبه دوم را در این زمینه داشتیم. همچنین تدوین دانشنامه فرهنگ و تمدن استان نیز در دستور کار قرار گرفته است و 84 مدخل را برای این دانشنامه شناسایی کردیم.

وی افزود: استان قم ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد، با توجه به وجود مراکز حوزه‌های علمیه و حرم حضرت معصومه(س) در استان قم، حضور مدیران در این استان برای آنها فرصت است.

حسینی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به مدیرکل جدید ارشاد استان قم اظهار کرد: سید موسی حسینی کاشانی برادر شهید است و او پیش از این مدیر ارشاد استان البرز بود، حسینی کاشانی از خانواده روحانیت و یک انسان فرهنگی است.

حسینی کاشانی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش پایانی این مراسم گفت: اعتقاد دارم که شهر قم ظرفیت‌های متعددی در زمینه فرهنگ و هنر دارد و باید این شهر صادر کننده فرهنگ و هنر به شهرها و کشورهای دیگر باشد.
ارسال نظرات