خبرهای داغ:
به بهانه انتصاب مدیرکل جدید ارشاد قم؛
تلاش در حمایت از جریانات مؤمن به فرهنگ انقلابی یکی از خواسته‌هایی است که اتفاقاً در بیانات مقام معظم رهبری نیز بارها مطرح شده، هر چند که گاه برخی مدیران فرهنگی آن طور که باید و شاید به این مطالبه توجه جدی نداشته‌اند.
کد خبر: ۸۸۲۴۸۲۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
حساسیت‌ها و اقتضائات قم فراموش نشود جناب مدیرکل
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پس از گذشت حدود چهار ماه، بالاخره تکلیف مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با انتصاب سید موسی حسینی کاشانی مشخص شد.

در همین آغاز ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان در مسؤولیت جدید و خدمت رسانی به ساحت فرهنگ و هنر این استان باید گفت که اهمیت و جایگاه ویژه قم و حساسیت‌هایی که در قبال آن وجود دارد و به حق هم است، می‌طلبد که به صورت چکیده وار، چند نکته‌ای متذکر شد.

1-همه می‌دانیم که در واپسین روزهای عمر مدیریتی حجت الاسلام عباس دانشی در چنین مسؤولیتی مسایلی رخ داد که خود موجب اعتراضات علما و مراجع شد و عمده آن به بحث برگزاری کنسرت باز می‌گشت.

اشاره به این نکته از آن روست که حفظ هویت فرهنگی و انقلابی و دینی شهر قم کمترین انتظار از مسؤول جدید اداره ارشاد این دیدار است که البته بی شک خود نیز بدان واقف است و قطعاً وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به او همین مباحث را متذکر شده است؛ با این حال متاسفانه در ادامه روند گاه برای مدیران حواشی رخ می‌دهد که اگر بدان‌ها بی توجه باشند جمع کردن آن به خصوص در شهرهای مذهبی مشکلات بعدی را ایجاد می‌کند.

2- تلاش در حمایت از جریانات مؤمن به فرهنگ انقلابی یکی از خواسته‌هایی است که اتفاقاً در بیانات مقام معظم رهبری نیز بارها مطرح شده، هر چند که گاه برخی مدیران فرهنگی آن طور که باید و شاید به این مطالبه توجه جدی نداشته‌اند.

در همین راستا بی گمان فراهم سازی شرایط و بسترهای لازم برای فعالیت هنرمندان دغدغه‌مند، مستقل و مردمی که در چارچوب‌های قانونی و اعتلای فرهنگ دینی و انقلابی کار می‌کنند از دیگر بایسته‌هایی است که مدیریت جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید به آن عنایت لازم را داشته باشند.

3-متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات مالی حمایت‌های چندانی از هنرمندان و اهالی فرهنگ در استان به عمل نیامده که لازم است برای این مشکل چاره اندیشی شود تا اُمید در بین هنرمندان انقلابی و متعهد همچنان زنده بماند.

از سویی نباید در توجه به جریانات هنری و فرهنگی دچار افراط و تفریط شد؛ رهبر معظم انقلاب در همین باره فرمایش گهرباری دارند، آن جا که می‌فرمایند: "ما نمی‌خواهیم با نگاه افراطی به مقوله‌ فرهنگ نگاه کنیم؛ باید نگاه معقول اسلامی را ملاک قرار داد و نوع برخورد با آن را بر طبق ضوابطی که معارف و الگوهای اسلامی به ما نشان می‌دهد،‌ تنظیم کرد."

4-مدیرکل جدید همچنین نباید از یاد ببرد که بر سریر مسند مدیریتی تکیه زده که عنوان فرهنگ، ارشاد و اسلامی را یک‌جا با خود یدک می‌کشد و از این رو ضرورت التزام به رویه‌ای در شأن فرهنگ به شیوه‌ای ارشادی و متناسب با شئونات اسلامی در جامعه یک اصل بسیار مهم است که قطعاً در این راستا و برای توفیق بیشتر ایشان تعامل با نهادهای انقلابی و دینی و فرهنگی به خصوص استماع بیانات علما و مراجع عظام تقلید بسیار راهگشا و ضروری است.
سید محمد مهدی موسوی
ارسال نظرات