نماینده مردم شوش در مجلس در گفتگو با «بسیج»:

ریزگردها زندگی مردم خوزستان را فلج کرده است

نوری گفت: تمام زندگی مردم خوزستان مختل شده است. موبایل، اینترنت، آب و برق مردم کاملا قطع شده و ارادات، مدارس و دانشگاه ها نیز تعطیل شده اند باید برای خساراتی که ناشی از اینگونه مشکلات هست فکر اساسی شود.
کد خبر: ۸۸۲۴۷۵۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

ریزگردها زندگی مردم خوزستان را فلج کرده است/ سازمان محیط زیست مقطعی عمل نکندسید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به مشکلات مردم خوزستان اظهار داشت: اخیراً مردم خوزستان با مشکلات بسیار جدی مواجه شدند که با مشکلات قبلی آنها تفاوت دارد.

وی افزود: ریزگردهایی که ته نشین شده اند نسبت به گذشته درشت تر بودند و طبق آزمایشات انجام شده ذرات نمک و مالچ پاشی هم در آن دیده شده بود و این نشان می دهد کانون های ریزگردها داخلی و به دلیل خشکی تالاب ها است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر و با کمال تاسف زندگی مردم خوزستان به طور کامل فلج شده است و مسئولان هم به محض به وجود آمدن یک مشکل مقطعی عمل می کنند و مدتی بعد نیز فراموش می شود.

نوری تاکید کرد: برای مهار ریزگردها در استان خوزستان باید کارگروه ویژه ای تشکیل شود و این مسئله به عزم و اراه قوی نیاز دارد. در سال های گذشته اعتباراتی برای سازمان حفاظت محیط زیست در نظر گرفته شده بود که طبق گفته آنها محقق نشد؛ وزارت نیرو ، وزارت جهاد و کشاورزی و وزارت خارجه و بهداشت هم باید به رفع این مشکل کمک کنند اما متاسفانه آنچه که انتظار می رفت انجام نداده اند البته ما منکر اقدامات کوچک آنها نیستیم اما باید اذعان کنیم که این اقدامات مکفی نبوده است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از وضعیت وخیم مردم خوزستان گفت: تمام زندگی مردم خوزستان مختل شده است. موبایل، اینترنت، آب و برق مردم کاملا قطع شده و ارادات، مدارس و دانشگاه ها نیز تعطیل شده اند باید برای خساراتی که ناشی از اینگونه مشکلات هست فکر اساسی شود .

وی متذکر شد: متولی اصلی مقابله با ریزگردها که امان مردم را بریده سازمان حفاظت محیط زیست است، این سازمان باید به فکر درمان اساسی باشد و مقطی عمل نکند. این پدیده سال هاست که مردم استان خوزستان را درگیر کرده است.

نوری بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست باید با جدیت این معضل را برطرف کند اما مسائل مالی را مطرح می کند درصورتیکه تنها با مدیریت هزینه نمی شود مشکل را حل کرد. مردم خوزستان بیشتر از این تحمل ندارند انتظار داریم سازمان محیط زیست این مسئله را در رأس امور قرار تا مردم نفس راحتی بکشند.


ارسال نظرات