خبرهای داغ:

اختصاص80 میلیون تومان اعتبار برای ناحیه صنعتی آیسک

فرماندار شهرستان سرایان از اختصاص 80 میلیون تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌های ناحیه صنعتی آیسک خبرداد.
کد خبر: ۸۸۲۴۶۷۲
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، کریمی فرماندار شهرستان سرایان در جمع مردم شهر آیسک از اختصاص ۸۰ میلیون تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌های ناحیه صنعتی آیسک خبر داد و گفت: پیگیری ها برای احداث کارخانه فروسیلیس، نیروگاه ۵۰ مگاواتی خورشیدی با همکاری دولت، بنیاد برکت و سازمان ایمیدرو در حال انجام است.

وی تکمیل زنجیره کامل شترمرغ، پرورش شتر صنعتی، مجموعه فرآوری بنتونیت و توسعه کشت گلخانه ای را از دیگر برنامه های قابل اجرا برای تحول در شهرستان و شهر آیسک برشمرد.

فرماندارسرایان با اشاره به شرایط بحرانی این شهرستان به دنبال ۱۸ سال خشکسالی و کاهش نزولات جوی گفت: سال گذشته متوسط بارندگی در شهرستان سرایان فقط 88 میلیمتر و رقم متوسط کشوری 250 میلیمتر بود.

کریمی با اشاره به دو نوبت سرمازدگی مزارع و باغات شهرستان سرایان به بیمه کردن مزارع و باغات نیز تاکید کرد.

 وی با بیان اینکه دشت سرایان چهارمین دشت فوق بحرانی کشور است به کاهش برداشت آب از موتورهای کشاورزی از 8هزار و 400ساعت به 4هزار و 200 ساعت و کاهش حدود 15 میلیاردی منابع در آمدی کشاورزان از زمان شروع این اقدام اشاره کرد و با تاکید بر افزایش راندمان افزود: بر اساس قول مسئولین جهاد کشاورزی محدودیت اعتباری در این زمینه وجود ندارد و هم اکنون هم 7 میلیون تومان کمک بلاعوض در راستای  اجرای  آبیاری تحت فشار پرداخت می شود.

 فرماندار سرایان در زمینه درمان هم گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت 60 هزار ویزیت بیماران در مراکز درمانی شهرستان با نرخ پایین انجام شد و  بیمارستان 32 تخت خوابی سرایان به بهره برداری رسید و ساختمان شماره 2 مرکز بهداشتی و درمانی  روستاهای بغداده و دوست آباد هم با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد ریال ساخته شد.

کریمی همچنین از پیگیری برای دریافت مجوز شبانه روزی شدن مرکز درمانی آیسک خبر داد.

وی با اشاره به مشکل تامین برق خانه های کارگری کشاورزان در مزارع که محل نگهداری وسایل و یا دام هاست گفت: بر اساس بخشنامه  استانداری  مشکل حل شده و خانه ها و اتاقک هایی که تا قبل از  سال 82 ساخته شده اند با مجوز جهاد کشاورزی صاحب امتیاز برق خواهند شد.

به گفته وی:براساس مصوبه دولت در زمینه بخشش سود و دیرکرد تسهیلات کشاورزان دریافت کننده های تسهیلات می توانند با پرداخت سود، تسهیلات دریافتی را از 1 تا 3 سال تمدید کنند.

در این جلسه سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرایان هم با اشاره به مشکل پرداخت پول شیر دامداران ابراز امیدواری کرد با پرداخت تسهیلات به کارخانه شیر سرایان مشکلات این کارخانه نیز برطرف شود.

محمدپور رییس اداره مخابرات شهرستان سرایان نیز از پیگیری برای راه اندازی اینترنت 3G در آیسک خبر داد.

گفتنی است در این نشست مردم سوالات و مشکلات خود را در زمینه های تسهیلات، اینترنت، زیرساخت های ناحیه صنعتی، ایجاد مجتمع های دامداری و ... مطرح نمودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار