کد خبر: ۸۸۲۴۶۱۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
23 بهمن ماه خبری با عنوان « آغاز شمار معکوس برای نابودی دنا، 570 کل و بز منطقه دنا در 250 روز کاهش یافت» در یکی پایگاه های خبری استان درج شد که مدیرکل محیط زیست استان به این خبر واکنش نشان داد و گفت: هفته ی گذشته یکی از مدیران این اداره کل خبری از شکار تعداد زیادی از کل و بز های دنا را منتشر کرد که این خبر صحت ندارد زیرا به دلیل شرایط بد جوی ( بارش باران و برف و سرما ) تنها یک روز موفق به سرشماری وحوش شدیم.

اسدالله هاشمی افزود:سرشماری وحوش استان هنوز به پایان نرسیده بنابراین آمار جامعی از تعداد وحوش به ویژه کل و بز از سوی این سازمان اعلام نشده است.
وی همچنین به شکار غیر قانونی توسط یکی از مدیران کل بازنشسته در استان اشاره کرد وافزود: این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی در استان تحویل داده شده است.
وی به آمار تعداد پرونده ها در زمینه تخلف در این اداره کل اشاره کرد وگفت: در مجموع 181پرونده در زمینه محکومیت بدوی، قرار منع تعقیب و 129پرونده در زمینه تخریب اراضی تشکیل شده است.
مدیر کل محیط زیست استان افزود:55مجوز رأی محکومیت شکار را گرفتیم و8هکتار از اراضی ملی که تاکنون در اختیار متصرفان بود به محیط زیست استان برگردانده شده است.
هاشمی گفت: اقدامات جدی برای متخلفان شکار غیر قانونی در استان در نظر گرفته شده است و مردم با توجه به بارش های اخیر در ارتفاعات و پایین آمدن وحوش در دامنه ی کوهها از شکار وحوش خود داری کنند.

ارسال نظرات