خبرهای داغ:
با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همایش اهمیت و فرآیند ثبت ملی و بین‌المللی نشان تجاری (برند) در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۴۵۹۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، در همایش یک‌روزه  اهمیت و فرآیند ثبت ملی و بین‌المللی نشان تجاری (برند) که با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این شهر برگزار شد، در مورد اهمیت برندینگ و ضرورت حقوق مالکیت صنعتی در بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح آگاهی عوامل اصلی کسب‌وکار و همچنین پیشرفت فعالیت‌های بنگاه اقتصادی در بازارهای رقابتی و جذب سرمایه‌گذاری و رشد تجارت بین‌الملل در عرصه جهانی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این همایش با تأکید بر اهمیت توجه بیش‌ازپیش واحدهای صنعتی به موضوع برند گفت: برند و نام تجاری هویتی برای محصول ایجاد می‌کند که برای یک سازمان یا تولیدکننده در برخی موارد گاهی بیش از سرمایه و نقدینگی، ارزش‌افزوده در پی دارد.

شهرام کمال‌زاده بابیان اینکه صاحب کالا و تولیدکننده با ایجاد و ثبت برند انحصار را در اختیار خود گرفته و اجازه استفاده و کپی‌برداری را از رقبای خود می‌گیرد افزود: ایجاد و ثبت برند در تمام زمینه‌های بازرگانی و تجاری می‌تواند به‌طور مستقیم به کالای قابل‌عرضه اعتبار بخشد و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند به همراه دارد.

وی تصریح کرد: در عرصه تجارت داخلی و فرامرزی نیز برند به‌عنوان ابزاری برای حضور قدرتمند مطرح است و رشد و توسعه صادرات کشور در سایه رقابت‌پذیر بودن برندهای قدرتمند داخلی محقق می‌شود.

این مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه استان فارس در صنایع غذایی و تبدیلی بخش کشاورزی در جایگاه مناسبی در کشور  قرار دارد، بر لزوم توجه واحدهای صنعتی به مقوله برند سازی تأکید کرد و گفت: گرچه  تعداد انگشت‌شماری از برندهای شناخته‌شده، در بازارهای صادراتی عرضه می‌شوند و تمام استانداردها را رعایت می‌کنند اما برندهای معتبر حضور جدی در بازارهای جهانی ندارند و این مسئله تأثیر منفی بر حجم صادرات کشور داشته است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه بابیان اینکه در اجرای طرح کنسرسیوم‌های صادراتی و خوشه‌های صنعتی به موضوع برندسازی و درج نشان واحد توجه شده است گفت: در این زمینه حمایت‌های لازم از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس انجام می‌شود تا صنایع کوچک و متوسط در قالب طرح توسعه خوشه‌های کسب‌وکار و کنسرسیوم‌های صادراتی بتوانند محصولات تولیدی خود را با تشکیل هلدینگ‌های صادراتی یا شرکت‌های صادراتی و نشان تجاری واحد به بازارهای جهانی عرضه کنند.

وی افزود: مراحل ایجاد و ثبت برند مشترک در کنسرسیوم‌های صادراتی این استان در حال انجام است و امیدواریم به‌زودی این مهم محقق شود.

این همایش با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی شیراز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها