3 بیمارستان در استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۸۲۴۵۳۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در آیین تکریم و معارفه معاونان توسعه مدیریت،منابع انسانی، غذا و داروی این دانشگاه با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید ساخت و تکمیل مراکز مختلف در قالب بیمارستان‌ها، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در دستورکار قرار گرفت گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از سه بیمارستان شامل بیمارستان 96 تختخوابی گچساران، بیمارستان 32 تختخوابی باشت و بیمارستان 280 تختخوابی یاسوج خواهیم بود.

دکتر ایلامی با بیان اینکه از نظر سرانه فضاهای آموزشی بسیار ضعیف هستیم، گفت: در این حوزه سلف سرویس و کتابخانه مرکزی دانشگاه از اولویت‌‌های ما محسوب می‌شود که امیدواریم با تلاش همکاران تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

وی همچنین خواهان افزایش سهم خدمات رفاهی و ورزشی در هزینه‌های پرسنلی دانشگاه شد و ادامه داد: افزایش نرخ ماندگاری منابع انسانی به ویژه نیروهای تخصصی از مواردی است که باید در دستورکار حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزایش سهم خدمات و آموزش از هزینه‌های پرسنلی را از دیگر شاخص‌های مهم در این حوزه عنوان کرد و گفت: ما بر اساس نیازها و اولویت‌های دانشگاه نظرخواهی و بر آن مبنا حرکت می‌کنیم.

دکتر ایلامی افزود: کاهش هزینه‌های جاری نسبت به عمرانی نقطه قوت یک دانشگاه است بنابراین باید افزایش بهره‌وری در منابع مالی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی همچنین خواستار بهبود فرآیندها با مهندسی مجدد آنها شد و ادامه داد: ثبت آمار و اطلاعات واگذاری‌ها و اجرای عملیات در سامانه‌های واگذاری از دیگر شاخص‌های مهمی است که مدنظر ما قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به انتظارات دانشگاه از حوزه غذا و دارو اشاره داشت و گفت: کاهش سهم اسیدهای چرب ترانس در روغن‌های سرخ‌کردنی، کاهش سهم روغن جامد در صنایع غذایی، کاهش میزان استفاده از نمک و کاهش درصد قندهای ساده در فرمولاسیون مواد غذایی باید در دستور کار قرار گیرد.

ایلامی افزود: مصرف قند و نمک در کشور ما از میانگین جهانی بالاتر است و این شاخص باید تحت کنترل و مدیریت قرار گیرد.

وی ادامه داد: افزایش دسترسی مردم به فرآروده‌های ایمن و سالم از دیگر شاخص‌های مهم در حوزه غذا و دارو است که در این راستا باید برچسب گذاری مواد غذایی یکی از اولویت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کاهش قاچاق کالا به ویژه کاهش قاچاق دارو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی از مهم‌ترین سیاست‌ها است، گفت: با توجه به اینکه کالای قاچاق سلامت مردم را به طور جدی به خطر می‌اندازد، نظارت بر این موارد مهم تلقی می‌شود.

ایلامی خواستار تمرکز ویژه بر افزایش توانمندی آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی شد و افزود: در این راستا امکانات آزمایشگاه تکمیل و کیفیت کار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه شاخص تجویز منطقی دارو در استان ما مطلوب نیست ادامه داد: تجویز اقلام بیش از چهار مورد، مصرف کورتون‌ها و آنتیبیوتیک‌ها در سطح استان بالا است که باید مدیریت شود.

در پایان این آیین از خدمات دکتر امام‌بخش قائدی تقدیر و دکتر رحیم استوار به عنوان معاون جدید مدیریت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

همچنین از خدمات دکتر جعفر نیکبخت تقدیر و دکتر امام‌بخش قائدی به عنوان معاون جدید غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

ارسال نظرات