حجت الاسلام نجفقلی زاده در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان غربی گفت: با این تفاوت که فضای مجازی مبهم، جذاب و سریع روز‌به‌روز گسترش می یابد، دنیای پیرامون ما برای رشد و گسترش زمان بیشتری نیاز دارد.
کد خبر: ۸۸۲۴۳۷۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، گفت: گستردگی فضای مجازی موجب شده در کنار همه کاربردها و ویژگی‌های منحصر به‌فردی که دارد شاهد بروز چالش‌های متعدد و روزافزون آن نیز باشیم.

وی ادامه داد: این چالش‌ها نه فقط در جامعه‌ ارزشی ما، بلکه حتی در جوامع اروپایی و امریکا نیز نگرانی‌هایی را در پی داشته است که یکی از آن ها، اثرگذاری اینترنت به ویژه فضاهایی نظیر شبکه‌های اجتماعی و اتاق‌های گفتگو بر روابط اجتماعی افراد جامعه و از بین بردن قبح و حدود روابط زن و مرد است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این فضا تبادل اطلاعات و مشارکت مردم را در تولید و عرضه محتوا سریع و آسان کرده است، بیان کرد: متاسفانه در کنار این فرصت ها، تهدیدهای امنیتی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی نیز روز به روز افزایش یافته که رسیدگی جدی به این فضای جدید را می طلبد.

حجت الاسلام سرایی اظهار داشت: جوامعی که قدرت بیشتری در این عرصه دارند، با حضور قوی تر در این فضا تاثیرگذاری بیشتری بر فرهنگ جوامع دیگر داشته و به علت ضعف حضور آن ها در این فضا موجب آسیب و استحاله فرهنگ این جوامع می شوند.

وی با تاکید به اینکه زیرساخت های فضای مجازی و تکنولوژی های مرتبط با آن در اختیار قدرت های برتر است، یادآور شد: بر همین اساس قالب و محتواهای این فضا را بر اساس ذائقه مخاطبان و اصول روانشناختی تولید و عرضه می کنند تا بتوانند با یک دستگاه کاربری کوچک، اندیشه و سبک زندگی دنیا را تغییر داده و بر آن مسلط شوند.

این مسئول بسیجی با اهمیت این موضوع که نظام سلطه از طریق فضای مجازی در برابر ارزش های ما قد علم کرده و متاسفانه تا حدودی هم موفق بوده است، تاکید کرد: در این فضا دشمن ارزش هایی چون حجاب و حیا را نشانه گرفته و برای کمرنگ کردن آن سرمایه گذاری می کند تا نگرش و سبک زندگی، بانوان ایرانی را دستخوش خود کند چراکه این قشر رشد و تربیت جامعه را برعهده دارند.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت فضای مجازی، اظهار کرد: ایشان در همه سیاست های ابلاغی به حوزه های فرهنگی، دولتی و قضایی لزوم استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات و ارتباطات را یادآور شده و توجه به آن را امری مهم و جدی دانستند.

وی یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب حوزه فضای مجازی را به اندازه انقلاب مهم می دانند و به تدبیر استفاده درست از آن و مدیریت آن بارها تاکید کردند تا مبادا سهل انگاری و نداشتن برنامه در این خصوص موجب تهدید شود.
ارسال نظرات