استان چهارمحال وبختیاری

دوره آموزش مقدماتی مبانی مهدویت درپایگاه صاحب الزمان(عج)مسجد جامع سورشجان

دوره آموزش مقدماتی مبانی مهدویت به همت پایگاه مقاومت بسیج صاحب الزمان« عجل‌الله‌فرجه‌الشریف» وکانون جبل النور مسجد جامع سورشجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۴۳۵۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، دوره آموزش مقدماتی مبانی مهدویت در راستای گسترش، ترویج و تعمیق مبانی مهدویت به همت پایگاه مقاومت بسیج صاحب الزمان« عجل‌الله‌فرجه‌الشریف» وکانون جبل النور مسجد جامع سورشجان برگزار شد.

این دوره آموزشی به مدت دو روز با دعوت از اساتید مجرب حضورگسترده شیفتگان امام زمان« عجل‌الله‌فرجه ‌الشریف» درمحل مسجد جامع سورشجان برگزارشد.

درضمن در این دوره مباحثی همچون تعلیم فلسفه انتظار، امام مهدی(عج) در آینه قرآن، جهانی شدن حکومت حضرت مهدی (عج)برای آموزش دانش آموزان تبیین شد.

سرگرد پاسدار فرهنگ حیدری اظهار داشت:ضرورت طرح مباحث مهدویّت و کلیات امامت، زندگی نامه حضرت مهدی موعود(عج)، امام مهدی(عج) در آینه قرآن و روایات، امام مهدی(عج) در نگاه اهل سنت، غیبت امام زمان(عج) و علل آن، فوائد امام غائب(ع)، ملاقات و طول عمر، انتظار و وظائف منتظران، شرائط و علائم ظهور، حکومت جهانی حضرت مهدی موعود(عج)، رجعت و آسیب شناسی مهدویّت از موضوعات این دوره آموزشی است.

بازشناسی فرهنگ انتظار و تلاش برای معرفی حضرت مهدی موعود (علیه‌السلام) و معرفی نایبان خاص و عام ایشان ازطریق تبلیغ و پژوهش علمی، تدوین و نشر کتب و نشریات و تولید لوح‌های فشرده و نرم‌افزارهای رایانه‌ای و خلق آثار فرهنگی، هنری و ادبی و بهره‌وری از سایر زمینه‌های رسانه‌ای از دیگر برنامه های این دوره بود.

در این برنامه همچنین به پژوهش درباره نظریه حکومت جهانی واحد بر اساس کتاب و سنت و عترت رسول خدا و شناخت موانع تقریب مسلمانان و نیز تدوین و نشر نظرات دانشمندان، علماء و مفسران شیعه و سنی پیرامون جایگاه حضرت مهدی علیه‌السلام در کتاب و سنتپرداخته شد.

از دیگر برنامه های این دوره می توان به ایجاد ارتباط با مؤسسات تحقیقاتی داخلی و خارجی و مبادله اطلاعات و خدمات درباره شناخت حضرت مهدی (علیه‌السلام) و برگزاری اجلاس‌های پژوهشی، علمی و ادبی پیرامون شناخت شخصیت امام موعود اشاره کرد.

انتهای پیام/ج

ارسال نظرات
آخرین اخبار