گرچه استقلال با دست به دامن شدن همه کارشناسان ورزشی و دانشگاهی توانست شکست سنگینی به پرسپولیس تحمیل کند اما گزافه نیست که این برد مدیون حمایت طرفداران پرسپولیس از استقلال مقابل السد قطر است.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۸۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، گرچه استقلال با دست به دامن شدن کارشناسان ورزشی و دانشگاهی توانست شکست سنگینی به پرسپولیس تحمیل کند اما گزافه نیست که این برد مدیون حمایت طرفداران پرسپولیس از استقلال  مقابل السد قطر است.
تیم ضعیف اول فصل استقلال با شروع فصل دوم لیگ شانزدهم با بها دادن به جوانان رفته رفته در حالی به شرایط آرمانی دست یافت که همچنان بازیکنان، مربیان و کادر مدیریتی از لحاظ روانی بار سنگینی را به دوش می کشیدند و هر آینه انتظار می رفت  در مواجهه با تیم های قدر متحمل شکست شده تا دوباره دچار افت شوند.
 شانس استقلال برای برد بر رقیب قدرتمندش از قرار گرفتن بازی پلی آف آسیا رقم خورد، و به منظور حفظ سهمیه و اعتبار کشور جمهوری اسلامی همه پرسپولیسی ها اعم از مربیان، کادر مدیریتی، بازیکنان حاضر و قدیمی  از هوادران خواهان تشویق تیم باشگاهی ایران برابر السد ثروتمند شدند.
استقلال مقابل پرسپولیس شانس دیگری هم داشت و آن اینکه بازیکن خلاق، باهوش، جنگنده و محوری تیم سرخ پوشان تهرانی و محبوبشان نتوانست این تیم را همراهی کند.
 آبی پوشان تهران با تزریق روحیه به خوبی از موقعیت ها استفاده کرده و برای حفظ ذخیره نیمه اول بیش از یک نیمه را در لاک دفاعی فرو رفته و گاها با وقت کشی کاپیتان پر سابقه شان سعی بر تخریب روحیه تیم مقابل داشتند تا پرسپولیس از بازی خود ثمره ای نگیرد و البته موفق هم شدند. 
عامل روانی  و روحیه بخش دیگری  که منجر به برد استقلال برابر پرسپولیس شد تبلیغات رسانه هایی بود که طی روزهای اخیر به کمک استقلال آمدند و موفقیت های این تیم را بویژه مقابل السد به عنوان انگیزه جسارت آبی پوشان یاد کردند و کمتر رسانه ای برای تقویت روحیه پرسپولیس مطالبی عرضه داشت.
 به هر حال استقلال این بازی را برد و  با توجه به روند  پیش گرفته و بارز آن در دقایق پایانی، از سوی برخی بازیکنان این تیم،  می بایست برنده خارج می شد، زیرا  با مرور به تاریخ بازیهای دو تیم در می یابیم هرگاه پرسپولیس در بازی ای موفق می شد، بازیکنان آبی های تهران  با حاشیه بردن  نشان می دادند طاقت  برد تیم سرخ تهران را نداشته که با اقداماتی روانی درگیری  پرسپولیسی ها را منجر می شده و تا سرانجام  نتیجه آن با رای کمیته هایی برعلیه سرخ پوشان  تعیین شود، که نمونه این اقدام در چند دهه گذشته در تاریخ ثبت است.
با این ملاحظه در یک جمله می توان گفت  پرسپولیس فدایی آبروی ایران شد، تا مانع خطر درگیری و بی آبرویی شود،  زیرا به نظر می رسید استقلال هنوز ظرفیت باختن در بازی را پیدا نکرده است مانند این بازی که بازیکنی موثر از حول شکست، اخلاق اعراب را در پیش گرفت !  
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها