نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:
علیلو گفت: طرح تحول سلامت نتوانست حلال مشکلات و تخلفات موجود در سیستم پزشکی که برخی پزشکان مرتکب می شوند باشد.
کد خبر: ۸۸۲۴۱۴۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

طرح تحول سلامت تخلفات پزشکی را حل نکرد/ وزیر بهداشت تعصبات خود را کنار بگذاردعلی علیلو نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت بیان داشت: طرح تحول سلامت در ظاهر طرح بسیار خوبی بود و حتی عده ای را امیدوار کرد.

وی افزود: اما برخی مسئولان هم معتقد بودند این رضایت، موقتی است و طرح تحول در ادامه تورمی را در سیستم پزشکی و طبابت و سلامت ایجاد خواهد کرد و هیچ ضمانتی برای حل زیرمیزی ها و اینکه پزشکان بیماران خود را به مطب خصوصی ارجاع ندهند وجود ندارد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: این طرح به منظور حل مشکلات ایجاد شد اما جواب نداد یعنی این طرح نتوانست حلال مشکلات و تخلفات موجود در سیستم پزشکی که برخی پزشکان مرتکب می شوند باشد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحول سلامت باید بازبینی و اصلاح شود گفت: بنده از وزیر بهداشت خواهش می کنم غرور و تعصب را کنار بگذارند و با تعدادی از کارشناسان به بررسی و بازبینی این طرح بپردازند.

وی تصریح کرد: این طرح در ادامه ضمن اینکه نتیجه ای نداشته بلکه در بخش هایی هم هزینه بسیار بالایی ایجاد کرد. متاسفانه برخی مدیران ارشد کشورمان طوری بر اقدامت خود تعصب دارند که کسی جرات نقد را هم نداشته باشد. وزیر بهداشت در جاهایی که ایشان نقد می کردند برافرخته و ناراحت می شدند درحالیکه باید استقبال کنند.

علیلو در خاتمه ابراز داشت: اگر وزیر بهداشت از همان ابتدا به انتقادات دیگران درباره این طرح توجه می کرد این طرح خیلی بهتر اجرا می شد لذا خواهش میکنم بدون تعصب و نگاه سیاسی و شخصی به اصل موضوع بپردازند. آنچه که مسلم است طرح تحول سلامت نتوانست به اهداف خود برسد.


ارسال نظرات