اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران تاکید کردند: "انقلابی‌گری" گره‌گشای مسائل کشور در سطح ملی و بین‌المللی است.
کد خبر: ۸۸۲۴۰۵۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
به گزارش سرویس بسیج دانشجویی، خبرگزاری بسیج، نشست‌خبری اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران صبح امروز چهارشنبه (20 بهمن‌) با موضوع «انقلابی‌گری و تبیین ویژگی‌های فرد انقلابی» در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

در این نشست‌خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، پوریا ابراهیم‌پور نماینده استان تهران در شورای تبیین کشوری بسیج دانشجویی، علیرضا تسلیمی عضو شورای تبیین مواضع دانشجویی، محمدامین مظلوم و فاطمه خزایی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران و محمد نوری دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران به بیان نکاتی درباره شاخصه‌ها و مولفه‌های "انقلابی‌گری" پرداختند.

** تهدیدهای آمریکا به دلیل ضعف سیاست‌های ما در روابط بین‌الملل است

 پوریا ابراهیم‌پور نماینده شورای تبیین مواضع استان تهران به ارائه بیانات خود در موضوع انقلابی‌گری و شاخصه‌ها و تعریف انقلابی‌گری پرداخت و گفت: در فضای انقلابی‌گری آنچه که در سالهای گذشته شاهد آن بودیم تعاریف زیاد از این موضوع مهم بوده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه گاهی تعبیرهای نادرستی از انقلابیگری می‌شود تصریح کرد: آنچه که گاها  به عنوان انقلابی‌گری تعبیر می‌شود مفهوم «تندرو بودن» است اما مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود به تعریف انقلابی‌گری پرداختند و در ویژگیهای فرد انقلابی به متواضع بودن، روحیه جهادی، عدم وابستگی به مناصب قدرت و خدوم بودن اشاره کردند.

نماینده شورای تبیین مواضع استان تهران با اشاره به اینکه ما در طول تاریخ شاهد انقلابهای گوناگون هستیم، خاطرنشان کرد: تفاوتها در انقلابها، تفاوت در ایدئولوژی و شباهت‌ها در قالب حرکت جریان مردمی است.

ابراهیم‌پور با اشاره به نقطه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلابها مانند انقلاب فرانسه تصریح کرد: آنچه که انقلاب اسلامی را با انقلابهای دیگر فصل می‌دهد ایدئولوژی انقلاب اسلامی است که این ایدئولوژی اصالتش را از وحی می‌گیرد و این مسئله به یک فرهنگ منجر شده است که به آن فرهنگ انقلابی می‌گویند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره شاخص‌های انقلابی‌گری اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اصلی‌ترین شاخصه انقلابی‌گری پایبندی به انقلاب است و هرچقدر در یک انقلاب پایبندی به اصول آن انقلاب بیشتر باشد باعث استحکام جریان انقلاب می‌شود.

نماینده شورای تبیین مواضع استان تهران در ادامه با اشاره به شاخص‌های دیگر انقلابی‌گری بیان کرد: یکی دیگر از شاخص‌های انقلابیگری اعتقاد به اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است و اینکه ما در سیاستهایمان به گونه‌ای رفتار کنیم که هیچگاه اسلام آمریکایی قالب نشود و ورود نکند. 

ابراهیم‌پور با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اعتماد به وعده الهی گفت: اعتماد به وعده الهی در راستای اعتماد به مردم است. اعتماد امام خمینی(ره) اعتماد بعد از خدا به سمت مردم بود و توانست با اعتماد به خدا و مردم معادلات جهانی را برهم بزند.

وی با اشاره به یکی دیگر از شاخص‌های انقلابیگری تحت عنوان حمایت از محرومان و مستضعفان بیان کرد: آن چیزی که الان باید مورد بررسی قرار گیرد این است که در این چند ساله مسئله حمایت از محرومان چقدر مورد نظر مسئولان بوده و در سیاستگذاریهای کلان چقدر دخیل بوده است.

نماینده شورای تبیین مواضع استان تهران در ادامه با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی تفکر برون‌مرزی و جهانی است، خاطرنشان کرد: تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی تفکری برون‌مرزی است و این شعارها و ایده‌آل‌ها تنها برای کشور ما نیست، بلکه شامل تمام مردم مظلوم جهان می‌شود.

ابراهیم‌پور در ادامه ضمن انتقاد از برخی سیاستهای منفعلانه در زمینه روابط بین‌الملل تصریح کرد: متاسفانه با توجه به سیاستهای اتخاذ شده اخیر از مسئله استکبارستیزی فاصله گرفته شده و انقلابی‌گری در این زمینه یا نادیده و یا کمتر دیده گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی در اولویت‌ قرار گرفتن مردم بود، گفت: انقلاب اسلامی آمد تا مردم اول باشند و دست سلطه جهانی از کشور کوتاه شود. در سالهای پیش از انقلاب شاهد بودیم که کشورهای بیگانه می‌خواستند ایران نقش پادگان را برای آنها ایفا کند اما انقلاب اسلامی دست آنها را از کشور کوتاه کرد و منافع آنها را در منطقه تحت‌الشعاع قرار داد.

نماینده شورای تبیین مواضع استان تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که در سال آینده برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم کسانی که برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شوند نگاهشان نگاه منافع ملی باشد نه حزبی و منابع مردم را در راس برنامه‌ها و سیاستهای خودشان در نظر بگیرند.

ابراهیم‌پور با اشاره به موضع‌گیریهای اخیر ترامپ و مقامات آمریکایی تصریح کرد: تنها دلیل شمشیر کشیدن و تهدید‌های امروز آمریکا عقبگرد ما از اصول و ضعف سیاست‌های ما در موضوع روابط بین‌الملل است که ناشی از یک جریان فکری مقابل جریان انقلاب است. 

وی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبربی مبنی بر اینکه اکنون در یک پیچ تاریخی قرار داریم گفت: ناآرامی‌ها و بی‌ثباتی‌ها در سطح بین‌الملل ناظر بر همین موضوع است که تنها انقلابی‌گری رمز پیشرفت و گره‌گشای مسائل کشور و منطقه خواهد بود.

**تفکر انقلاب در بخشی از ارکان نظام تضعیف شده است / رسانه‌ها چرایی انقلابی‌گری را تبیین کنند

در ادامه این نشست خبری محمد نوری دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، گفت: ایام  دهه فجر فرصتی برای بازخوانی مجدد آرمانها و اصول پیروزی انقلاب اسلامی است که باید نسل سوم و چهارم با مبانی پیروزی انقلاب اسلامی آشنا شوند.جشن انقلاب نباید هرساله  مانند جشن انقلاب کبیر فرانسه یا تزار روسیه به صورت یک جشن ایدئولوژیک برگزار شود و در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مبانی انقلاب باید دوباره مطرح شود تا نسل جدید با این مبانی آشنا بشوند و یک عده‌ای نتوانند انقلاب را استحاله کنند. دشمن دانشته که در رویاررویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی برخورد فیزیکی و سخت جواب نمی‌دهد و این نظام را بایداز درون استحاله کند.

نوری  با بیان اینکه گاهی شاهد این هستیم که تفکر انقلابی در بخشی از ارکان نظام تضعیف شده است خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به عنوان بلندگوی صادق نظام باید چرایی انقلابی‌گری را در بین مردم تبیین کنند. انقلاب به زعم ما از سال 57 آغاز نشد بلکه از سال  42 آغاز شده و مهمترین هدف انقلاب اسلامی زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت (عج) است و این مبانی باید به صورت پرتکرار در رسانه ملی مطرح شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به آرمان استقلال در نظام جمهوری اسلامی افزود: استقلال در 3 بخش خلاصه می‌شود. یک بخش استقلال سیاسی است که بعد از پیروزی انقلاب تا حد زیادی بوجود آمد تا جایی که مردم می‌توانند آزادانه به منتخب خود رای بدهند و اینطور نیست که یک نفر در راس کشور بایستد و تمامی ارکان سیاسی را بچیند، و این  استقلال سیاسی است.

وی با بیان اینکه هنوز در بعد اقتصادی به استقلال نرسیدیم و استقلال اقتصادی به مراتب از اقتصاد سیاسی سخت‌تر است تصریح کرد: استقلال اقتصادی زمانی بوجود می‌آید که دولتمردان و کسانی که در دستگاه‌های اجرایی هستند به معنای واقعی کلمه به ظرفیت‌های درونی ملت توجه و باور داشته باشند.

نوری به اشاره به تاکید رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی افزود: در چند سال اخیر یک نگاه اشتباه مبنی بر اینکه ما برای اقتصاد پویا باید به غرب توجه کنیم در بخشی از بدنه دولت وجود داشته است ، در حالیکه بسیاری از دکترین حوزه اقتصاد در خارج از مرزها اعتقاد دارند که اقتصاد غرب در حال فروپاشی است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران با بیان اینکه  استقلال فرهنگی به مراتب از استقلال اقتصادی مهمتر است، بیان کرد: باید بتوانیم فرهنگ اسلامی و ایرانی را به معنی واقعی کلمه بوجود آورده و آن را به یک الگوی کامل و جامع تبدیل کنیم و به تمامی ملتهای آزادی‌خواه که می‌خواهند استعدادهای خود را شکوفا کنند ارائه بدهیم.

وی با اشاره به دو مولفه انقلاب اسلامی یعنی مولفه‌های امام و امت خاطرنشان کرد: حلقه اتصال این دو مولفه نظام تربیتی بود که حضرت امام (ره) به طور مخفیانه از سال 43 تا 57 بوجود آوردند.این نظام تربیتی در چند بخش تشکیل می‌شود که شامل مولفه‌های تربیتی، معرفت، بصیرت، مهارت، کار تشکیلاتی و انقلابی شدن است که توسط حضرت امام به صورت مخفیانه در جامعه جاری شد و ماحصل آن انقلاب اسلامی و نیز تربیت فرزندانی بود که 8 سال در مقابل بزرگترین جنایتکاران ایستادند و آنها را شکست دادند.

نوری با بیان اینکه این نظام تربیتی در حال حاضر به شدت تضعیف شده است، تصریح کرد: نظام تربیتی بعد از 8 سال دفاع مقدس و در دوران سازندگی به فراموشی سپرده شد و در دوره اصلاحات این موضوع را رها کردند و در دوره‌های بعدی تعریفهای مختلفی از آن ارائه کردند. تنها کسی که از این نظام تربیتی به صورت جانانه دفاع می‌کند شخص رهبر انقلاب است. رهبر انقلاب هر چقدر هم روی این موضوع تاکید داشته باشند اما اگر بدنه جامعه، دولتمردان و مسئولان همراهی نکنند این نظام تربیتی در داخل جامعه تبدیل به گفتمان نمی‌شود. بنابراین ما برای رسیدن به اهداف و آرمانها نیاز به نظام تربیتی داریم.

**تقوای سیاسی یعنی منتقد را به جهنم حواله ندهیم

علیرضا تسلیمی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در ادامه این نشست‌خبری، به ارائه نکاتی  در موضوع مولفه‌های انقلابی‌گری و  برخی مسائل روز کشور پرداخت و  گفت: یکی از شاخص‌های انقلابیگری تقوای دینی و سیاسی است که متاسفانه این موضوع در جامعه کمرنگ شده است.

وی با اشاره به تعریف تقوای سیاسی تصریح کرد: تقوای سیاسی قرین تقوای دینی است که این مسئله در 3 بخش ارتباط مسئولان با یکدیگر، ارتباط مسئولان با مردم و ارتباط مردم با مسئولان تفکیک می‌شود. تقوی سیاسی یعنی اینکه، منتقد را محترم بشماریم و به صرف اینکه انتقاد، منتقد را به جهنم حواله ندهیم.

تسلیمی با اشاره به ارتباط مسئولان با یکدیگر گفت: در مسئله ارتباط مسئولان متاسفانه گاهی به خاطر منافع شخصی و حزبی برخی تنشها بوجود می‌آید. به عنوان مثال در قضیه اخیر پلاسکو برخی‌ها فقط به دنبال منافع حزبی خود بودند و بعضا دیده شد برخی بلندگوی رسانه‌های بیگانه در داخل کشور شدند. مسئولان باید صداقت و صراحت را سرلوحه کار خود قرار دهند و تقوای سیاسی را در امور رعایت کنند.

وی با اشاره به تعریف مقام معظم رهبری از تقوای سیاسی خاطر نشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری تقوای سیاسی یعنی پرهیز از لغزش‌گاه هایی که دشمن می‌تواند از آن استفاده کند و مسئولان ما باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

تسلیمی ضمن انتقاد از مواضع منفعلانه در زمینه سیاست خارجی گفت: متاسفانه اکنون کار به جایی رسیده است که برای آزمایشات دفاعی‌مان باید به صد جا جواب پس بدهیم که این نتیجه سیاست‌های ما در زمینه مسائل بین المللی است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران افزود: زمانی برخی آقایان شعار می‌دادند که قرار است اعتبار به پاسپورت ما برگردد اما پس از گذشت چند سال می‌بینیم که اکنون ما را نه در خانه خدا راه می‌دهند و نه کدخدا.

**ذخایر نظام چمران و رجایی بودند نه حقوق‌‌بگیران نجومی

محمدامین مظلوم عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران نیز در ادامه این  نشست خبری، با بیان اینکه هر جامعه و ملتی اگر بخواهد به اهداف و آرمان‌های خود برسد باید همت و تلاش و  کوشش کند، گفت: آموزش و پرورش ما برای اینکه بخواهد به آرمان‌های خود برسد سندی را تهیه کرده به‌نام سند تحول بنیادین که در آن سیر حرکت و آرمان‌ها مشخص شده است. نقطه مقابل این همت بلند برای رسیدن به آرمان‌ها، تنبلی، محافظه‌کاری، ناامیدی و عدم داشتن روحیه جهادی و انقلابی است. دشمن سال‌هاست تلاش می‌کند با حربه‌های مختلف همچون شبیخون فرهنگی، پروژه نفوذ و تغییر سبک زندگی مانع رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی باشد.

وی با ابراز اینکه دشمن با استفاده از تمامی ابزارهای فشار مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به‌وجود آورده است، خاطرنشان کرد: راه برون‌رفت از این مشکلات داشتن روحیه انقلابی و جهادی است.اگر مدیران ما دارای روحیه جهادی و انقلابی بوده و با همین روحیه با مسائل و مشکلات برخورد کنند، مشکلات برطرف خواهند شد.

مظلوم در تبیین شاخصه‌های انقلابی بودن افزود: انقلابی بودن مستلزم داشتن روحیه جهادی بوده و روحیه جهادی یعنی گذشتن از همه چیز برای رسیدن به آرمانها. یکی از مشخصه‌های روحیه جهادی عدم دلبستگی به مادیات است اما می‌بینیم که در موضوع فیش‌های نجومی  مسئولین و مدیران دولتی ما با انقلابی بودن و انقلابیگری فاصله بسیاری دارند. هنوز هم این موضوع برای مردم روشن نشده و سؤالات بسیاری در اذهان مردم باقی است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به سخن برخی مسئولین مبنی بر معرفی مدیران حقوق‌های نجومی به‌عنوان ذخیره انقلاب تصریح کرد: برخی این افراد را ذخیره نظام می‌دانند در حالی که ذخیره نظام انقلاب اسلامی چمران و رجایی بودند که از همه تعلقات خود در جهت پیشرفت نظام اسلامی دست کشیدند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشخصه‌های نیروی جهادی این است که خود را به جامعه بدهکار می‌داند نه اینکه از بیت‌المال طلبکار باشد، خاطرنشان کرد: کدام‌یک از مسئولان ما این‌طور هستند؟ برخی مسئولان دنبال منافع شخصی خود بوده و منافع مردم را نادیده می‌گیرند. مردم باید در انتخابات شخصی را انتخاب کنند که روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد.

** نقش‌آفرینی مردم در انتخابات کشور را از اشرافی‌گری نجات می‌دهد

فاطمه خزایی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در پایان این  نشست‌خبری به ارائه مطالب خود در موضوع انقلابی‌گری و ساده زیسیتی به عنوان یک از مولفه‌های انقلابی‌گری پرداخت و گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی مبتنی بر ارزشهای اسلامی بود.

وی با بیان اینکه ارزشهای اسلامی ارتباط مستقیمی با آمال و آرزوهای مردم دارد، تصریح کرد: در زمان انقلاب وقتی مردم می‌دیدند با آمال و آرزوها و ارزش‌های دینی‌شان مقابله می‌شود با فرهنگ اجتماعی خود برای احیاء این ارزش‌های دینی قیام کردند.

خزایی با اشاره به ساده‌زیستی به عنوان یکی از مولفه‌های انقلابی‌گری گفت: وقتی نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد حضرت امام (ره) که رهبری انقلاب را برعهده داشتند به سادگی زندگی می‌کردند چرا که یکی از دلایلی که مردم قیام کردند به خاطر تغییر فرهنگ اشرافی‌گری شاهنشاهی به فرهنگ ساده‌زیستی مسئولان بود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز مسئولان از مسئله اشرافی‌گری خاطر نشان کرد: هیچ‌کس بجز خود مردم این نمی‌تواند این شرایط را تغییر دهد و مردم هم با انتخاب‌های خود در انتخابات‌ها می‌توانند در احیاء فرهنگ ساده‌زیستی نقش ایفا کنند یعنی فردی را انتخاب کنند که به دور از زندگی اشرافی زیسته باشد.

وی افزود: امیدوارم با انتخاب اصلح در انتخابات  بتوانیم به دولت اسلامی برسیم و در نهایت با رسیدن به تمدن نوین اسلامی انقلاب را به هدف اصلی خود برسانیم./تسنیم

انتهای پیام/

ارسال نظرات